Oletko ompelutaitoinen?

Ompeletko vaateita itsellesi?Minulla on siinä taidossa puutteita,eli olen peukalo keskelläkämmentä.

Avainsanat: taito opelu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.01.2010 - 12:59

Olen ompelutaitoinen. Omaan saumurin ja kaksikin ompelukonetta. Nykyään ei vaan tarvii paljoa enään ommella, mutta kun lapset oli pieniä silloin se vielä kannattikin, varsinkin kun kankaat olivat lähes ilmaisia. Nyt kankaan, lankojen, nappien, nauhojen, solkien, vetoketjujen ym pikkutarvikkeiden hinnalla saa kaupasta jo ihan mukiinmenevän tuotteen.

Kysyjän kommentti

Itse ompelemalla saa persoonallisia vaatteita.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.01.2010 - 10:45

Minulla on monta peukaloa kämmenessäni kun ompeluhommista on kyse, just välttämättömät asiat kykenen ompelemaan esim. napin jos mulle joku langan laittaa neulansilmään, sairaudestani johtuu kova kropan vapina ja moni pikkutarkka homma on jäänyt pois minulta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2010 - 10:48

joo-o kyllä osaan sen taidon ja silloin kun lapset olivat pieniä ja ekaa omaa asuntoa maksettiin niin ompelin heille päälysvaatteista sisävaatteihin melkein kaiken itse, kuin myöskin omat vaatteet , mut nyt olen hurahtanut kutimiin , vaik oiskin tuos taas muutamat pökät isännän ja omat, jotka oottelee lyhennystä...et koht sen koneen taas esille kaivan ja lankojen kans tappelen, kun ei saa sitä lankanpäätä sihen neulan reikään...ja sit ku se onnistuu niin kaik tummat lyhenee samal mustal langal...en vaihtele niit lankoi enään sävysävyyn, kun on niin hankalaa se pujottamine neulaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2010 - 12:12

enimmäkseen ompelukone hyllyllä kököttää käyttämättömänä. aikoihin en ole sitä käyttänyt ommellakseni itselleni vaatteita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2010 - 12:35

Kyllähä tuota taitoa löytyy, aikaa vain ei.
Olen huomannut jotta halvemmalla pääsee kun hakee vaatteensa kirpparilta.
Hyvät laatu kankaat ovat tyyriitä. Kaikki silkkiset kylläkin ompelen itse.
Tosin kirppari hinnat on nousseet huimasti sitten markka ajan mutta löytöjä silti tekee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.01.2010 - 15:03

Olen ja ompelisin, mutta kone on rikki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.01.2010 - 17:09

Olen monitaitoinen käsitöiden saralla. Paraillaan on menossa boleron kudin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2010 - 18:05

Omistan ompelukoneen ja saumurin, mutta verhoja kummempia en ole pitkiin aikoihin ommellut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2010 - 20:17

Olen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2010 - 20:24

Juuri ja juuri saan napin ommeltua kiinni paitaan, muuten olen aika tohelo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2010 - 04:42

Kyllä ja ompelukoneenkäyttötaitoinen myös.
Lapsille, vauvoille on ainakin helppo tehdä - eivät valita jos on ommel hieman sivussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2010 - 09:01

Olen pitkän tauon jälkeen elvyttämässä ompeluharrastusta, kone on pitkään ollut käyttämättä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2010 - 10:48

Kyllä konella ommella osaan ja korjaan vaatteita ja ompelen myös verhoja ja muita tämmöisiä.mutta en vaaatteita ompele siinä olen vähän hunon.ja kiinostus ei ole riittänyt niiden ompeluun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2010 - 23:43

Aikanaan ompelin kaikki ulko-vaattet lapsille,kun olivat lapsia-nuoria..nyt on taito ruostunnu...ostin vasta viime-syksynä uuden ompelukoneen...mutta en tullut sinuksi sen kanssa...kun kärähti kone heti kun otin käyttöön... poltti samalla verhooni reijän mitä ompelin..Nyt on kyllä uusi kone tilalla..minkä korvasi takuu..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 12:27

Osaan kyllä ommella. Jo teini-iässä valmistin vaatteita kotiväelle ja myös tuttavaperheiden lapsille. Nyt en kyllä enää ompele yhtään mitään, harrastukset ovat muuttuneet. Olen ommellut myös kansallispuvun itselleni, kankaat kudoin kangaspuilla ensin. Nyt en siihen urakkaan lähtisi mistään hinnasta.