Lapsenlapsemme oli hoidossa meillä viikon lopusta loppiaiseen ja sit hän sanoi minulle et mummo sanoi äsken ruman sanan,et lahjat

nyt mummolta pois joulupukki hakee.Onko teillä päässyt sammakoita suusta vahingossa?

Avainsanat: lapsenlapsen suusta kuultu juttu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.01.2010 - 15:47

Muistan kerran, kun tätini oli hakenut lapseni, tyttö 3 v.päiväkodista ja vei häntä etukäteen rattailla kotiimme. No, hän oli vanha ihminen, eikä mikään nopsajalka, niin tyttö tokaisi:"Vauhtia, perkele"!Siinä täti-rukka melkein juoksun kanssa toi meidän tytärtämme kotiin vauhdilla.Lapsestamme kasvoi siistisuinen, sosiaalinen kunnon kansalainen. On itse nyt äiti kahdelle lapselle.

Kysyjän kommentti

Kiitos parhaasta vastauksesta sinulle.oli hyvä toi sunkin juttu HA HA HAA.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.01.2010 - 10:17

Oltiin Eemelin (4 v) kanssa saunapuita tekemässä, saha vähän lipsahti ja siinä minulta lipsahti "voihan pers'suti"

siinä tilanteessa asiaa ei kummemmin kommentoitu,
mutta illalla Eemeli kysyi mummolta :

miten voi sun perssuti

- melkein taas pääsin ulkoruokintaan -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2010 - 10:18

Kyllä pääsee ja useati,joskus kyllä tarkoituksellakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2010 - 10:58

olin siloisen 2,5 tyttären poikaa katsomassa ja hänellä lukematon kasa leikki moottoripyöriä , niin miten niitä sit aina unohtuukin sit lattioille, siin kiirees en huomannut mihin astuin ja se hitsin pyörän sarvi suoraan jalkapohjaan kiinni , niin et oikein tuli vertakin.. mä päästin eerinnäkössii kirosanan muutoksia kovalla pärinällä ja toni kysyi, et mitä mummi puhuu .. no siansaksaahan minä vastasin.. siitä lähtien me puhumme useinkin siansaksaa , se kuulosti ilmeisesti niin hauskalta pikkuisen korvis , mut minul kyl nousi ihan vesi silmään...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.01.2010 - 11:17

Yritän välttää kiroilemasta lapsenlasten kuullen. Mutta kyllä niitä lieviä kirosanoja joskus karkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2010 - 13:03

Näitä lipsahduksia yritän vältellä. Kun omat lapset olivat pieniä, sovittiin sanat joita sai käyttää voimasanoina. Yleisimmät olivat perhonen ja patalappu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2010 - 13:18

Kyllä mammalta välillä lipsahtaa , perkules, on sovittu että minulla on omia sanoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2010 - 14:00

Välillä on valitettavasti, sillä lasten kuullen ei aina pysty puhumaan kaunista kieltä vaikka pitäisi eikä kaikki mitä on tullut sanottua ole ollut asiallista, tai totuudenmukaista puhetta aikuisten kuultavaksikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.01.2010 - 17:07

Juuri eilen viimeksi kun vein tyttöä kotiaan. Sanoin kyllä anteeksi heti perään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2010 - 22:02

Kyllä sitä paukkuu ja tyttären tytär on hyvin tarkka ja kun on viron kieltä vain puhuva ja minä paukutan suomeksi, niin sanoo,että vaarilla on omia sanoja joita minä en ymmärrä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2010 - 04:37

Vähän tulee kiroiltua muutenkin, saati nyt sitten lasten kanssa ollessa.
Vääriä sanontoja tulee varmaan joka päivä jotka lapset sitten yhdistävät vaikka nyt jäätelöön jota ei todellakaan syödä joka päivä.