Mikä tyttöni hamsteri sairasti,kun karva lähti kokonaan takaosasta pois? Jäi epä selväksi koska Hamsteri kuoli nukkuessaan joulun

pyhinä.Itki tyttö hamsteriaan jo ainakin viikon etu käteen kun sen voimat hiipuivat eikä enää pystyssä pysynyt kunnolla.Jouluna heräsi itse ja meni katsomaan hamsteriaan et miksi se oil niin hiljaa oli nulkunut ikiuneen omaan lempi koppiinsa.Eilen tytölle taas tuli yhtä äkkiä kova ikävä sitä hamsteria kuinka rakas se hänelle oli,Itku pääsi jälleen.Mutta ei mikään hoito olis sitä enää pelastanut.Tuolla se meidän takapihallamme makaa nyt haudassa.sai elää lyhyen 1 vuoden elämän ja hyvässä hoidossa.Mutta ei sekään sitä pelastanut kun jokin sairaus voimat vei.

Avainsanat: mitä hamsteri lie sairasti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.01.2010 - 10:02

Kerro tytöllesi,et hamsterit ovat lyhytikäsiä muutenkin ja siinä on saattanut olla jo jokin sairaus teille tullessa.Lohduttakaa tytärtänne ja antakaa runsaasti haleja hänelle.

Kysyjän kommentti

Kiitos sinulle parhaasta vastauksesta. Joo antaa ajan kulua ei kiirettä ole uuteen eläimeen.Ja ehkä se olis marsu vaihteeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.01.2010 - 09:58

varmaankin eläinlääkäri olisi osannut vastata hamsterin eläessä siihen kysymykseen.
hamsteri on pieni eläin, eikä kovin hyvin kestä sairauden rasituksia.

todella surullista tyttärellesi menettää lemmikkinsä.

hamsterin sairauksia:
www.kolumbus.fi/satumetsan/d...audet.html

hoitoa:
www.freewebs.com/yokyopelin/...toohje.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2010 - 10:12

Tuntuu hassulta mutta hamsu voi "vanhuuteenkin kuolla" jo vuoden ikäisenä jos vähänkin on nautiskellut vääränlaistakin ruokaa.Se tuntuu myös olevan vähän tuurin kauppaa niiden ikä....Itselläni on n3-4v minihamsteri jollaista en ihan lapselle suosittelisi kun ne on niin arkoja ja vilkkaita,ettei kiinni saa ja viikon oli minullakin hukassa.Kirjahyllyt piti seinältä siirtää kun oli sinne uuden kodin perustanut ja ylimääräiset johdot nakertanut poikki.Vaikka sanotaan,ettei ne nakertele niin kyllä tämä Vilpertti ainakin...Ei kun äkkiä hakemaan uusi poikanen tytölle,vaikka eihän se uusi vanhaa korvaa mutta äkkiä siitäkin tulee rakas.Minä annan mahdollisimman monipuolista ruokaa otukselleni:Kaurahiutaleet on ykkösjuttu mutta myös vaalea kova leipä,pähkinät,leseet,aamiaismurot,kurkku,tomaatti,salaatti,appelsiini,paprika ja joskus murunen suklaatakin.Näillä eväillä ne jaksaa....>>Parempaa menestystä sitten uudelle tulokkaalle!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2010 - 11:03

oi pikkuista hampsteri parkaa ja tyttöä joka sitä niin ikävöi .. tuohon kyssäriin on vaikea vastata, mutta jos oli niin rakas, voisittekos aatella uutta , voisko se olla vaikka jokin muu eläinkin , sellainen mistä tyttö sais uuden lemmikin ja kaverin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2010 - 17:51

Te tiesitte ja huomasitte jo viikon etukäteen, mutta ette vieneet lapsen lemmikkiä eläinlääkärille??! Ei tainnut hamsterilla olla sun elämässäsi järin suurta arvoa. Lapsi syyttää ihan turhaan itseään.

Appivanhempieni kissalta lähti karvat takapäästä ja se laihtui lyhyessä ajassa. Veimme sen heidän lomansa aikana eläinlääkärille, jonka diagnoosi oli munuaisten vajaatoiminta. Voin sanoa, että olin käsittämättömän vihainen tajutessani, että he ajattelivat edelleen, ettei kissaa kuulu rokottaa, madottaa tai hoitaa, kun ei niin heidän lapsuudessaan maallakaan tehty. Itsepäisyyden huipentumana eivät ostaneet sitä erikoisruokaa, mitä kissa tarvitsi, mutta huomasivat sitten, että se meni taas huonoon kuntoon. Nyttemmin kissa saa laadukasta ruokaa ja on oma leikkisä itsensä, vaikka iäkäs onkin.

Lisätty: 07.01.2010 - 17:55

Ja mitä cibyn vastaukseen tulee, ei eläimiä kuulu ostaa kuin liukuhihnalta. Se ei todellakaan opeta lapselle sitä elollisen arvoa ja empatiaa, mitä lemmikin pitämisen on tarkoitus opettaa. Edellisen lemmikin muistoa kuuluu kunnioittaa sen verran, ettei hae heti huomenna uutta.
Itse asiassa teinä kertoisin kasvattajalle (tai eläinkaupasta te sen todennäköisimmin olette ostaneet?), että hamsteri kuoli vuoden ikäisenä hyvästä hoidosta huolimatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2010 - 21:20

No nyt "osui ja upposi" tähän osoitteeseen tuo kysymys. Aiheesta voisin kirjoittaa ummet ja lammet mutta nyt lyhyen kaavan mukaan:

Eläimet - olivatpa ne sitten kuinka isoja tai kuinka pieniä tahansa: on vietävä AINA eläinlääkäriin kun huomaa että ne sairastavat ja omat konstit on loppu.
Tähän ei kertakaikkiaan ole mitään oikotietä.
(tämä toimintamalli pitäisi jo aikuisen tajuta antaa esimerkkinä jälkikasvulleen)

Ihan kaikki eläinlääkärit eivät varmasti hamstereiden (tai marsujenkaan) päälle ymmärrä ja tämä johtuu juuri kummallisesta ajatusmallista: katsotaan - ja jos kuolee niin ostetaan uusi (kun ovat halpoja)! mutta varmasti yrittävät hoitaa jokainen tietonsa ja taitonsa mukaan.
Eli eläinlääkärit eivät ole välttämättä liiemmin joutuneet kohdakkain näiden pikkujyrsijöiden kanssa - eivät ehkä ole erikoistuneet näihin mutta jos ei niitä pääse hoitamaan niin eihän ne ikinä mitään opikaan!

En halua syyllistää mutta haluan "ravistaa" kysyjää ajattelemaan asiaa tarkasti.
Ymmärrän tytön surun ja tuskan äärimäisen hyvin - meillä on joskus taisteltu ensimmäisen marsun sairauden kanssa ja tästä nyt edesmenneestä kaverista puhutaan vieläkin - jos ei nyt ihan päivittäin niin ainakin joka viikko - niin oli tuo pieni olento rakas omalle tyttärelleni.

Kaikki voitava tehtiin - ihan kaikki ja näin ei jäänyt jossittelua ja ihmettelyä että "mikähän sillä oli ja olisiko se voitu pelastaa"

Otan osaa tyttösi suruun iso voima hali ja rutistus!