mitä tarkoittaa kirkon maallistuminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.01.2010 - 12:41

Maallistuminen tarkoittaa henkisyyden katoamista.
Kirkon perustehtävä on huolehtia ihmisen henkisestä hyvinvoinnista.
Sen se on kadottanut, kun pyhyys johon liittyy myös kunnioitus sekä suvaitsevaisuus on ajettu "alas"
eli tuotu maahan ja materiaan. Muut materialistisen ajattelun suunnat ovat myös siellä saaneet jalansijaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.01.2010 - 02:03

Googlen toinen hakutulos www.ortodoksi.net/index.php/...tuspuhe%29

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2010 - 07:33

Sitä, että raamatun tekstiä muokataan nykyaikaan paremmin sopivammaksi. Herran Sanaa muutetaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2010 - 11:13

sitä että se koittaa saada uusia että nykyisiä asiakkaita viihtymään, kerrotaan niille niitä asioita mistä ihmiset haluavat kuulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2010 - 13:00

Kirkko on äärettömän rikas ja ahne instituutti!Nykyään ainakin turun puolessa on iskelmälaulajia esiintymässä ja ohjelmamaksu on mitä on...Tapaan sanoa niitä"veronkiertokonserteiksi".Puhelin erään entisen ystävän laulaja J.H:n kanssa kun oli esiintymässä raision kirkossa ja hän peri suoran pääsymaksun kirkkoon.Kirkkoherra sanoi,että kirkon voi vuokrata ja on vuokralaisen asia päättää ottaako sisäänpääsymaksun.Seuraavana päivänä erosin kirkosta ja verorahat annan vaikka krpulapulloa tarvitsevalle dokulle!