Jos sinulla on pieni koira (esim chihuahua) tai suuri koira peräti berhandilainen tai vastaava. Paljonko annat ruokaa kuppiin/krt?

Ihan kiva olisi verrata kuinka paljon sapuskaa uppoaa - tosin kerro pois vaikka sinulla olisi jouku muukin rotu pääasia että kerrot koiran koon ehkä iän ja ruokamäärän mitä kuppiin kerralla laitat:)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.01.2010 - 10:47

puoli desiä Royal Canin -kuivaruokaa kaks kertaa päivässä.Ei muuta ruokaa. sillon tällön jotain herkkuja ja sit tietty luita.. joskus saatan laittaa ruoan sekaan jotain hapanmaitotuotteita, kuten kermaviiliä, piimää tai raejuustoa. ja joskus saa myös raakaa jauhelihaa mut pääasiassa pelkkää nappulaa tällä hetkellä

Lähteet:
Oikeastaan pisteet tyttärille.Niillä on 6 chihuahuakoiraa.pinin on ½-v pentu

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.01.2010 - 01:03

Meillä kaksi suomenlapinkoiraurosta. Nuorempi (3-vuotias) on 20-kiloinen, erittäin kevytrakenteinen harrastuskoira ja saa Teema-mukillisen verran Eukanuban agilitynappulaa kahdesti päivässä. Vanhempi (pian 9-vuotias) on lähes kolkytkiloinen ja pitäisi saada paino tippumaan jokunen kilo, joten se saa tasan kaksi desiä Nutro Choicen lammas&riisiä kahdesti päivässä. Aamuruoka kuivana ja iltaruoka turvotettuna. Keskipäivällä molemmat saavat kuivatetun ruisleivän kannikan ja Amin herkkuluita (rouhetikkuja) yhden tai kaksi päivässä. Riisiä tai pastaa saavat iltaruoan mukana, jos päivällisestä jää. Muuten iltaruokaan lisätään vähän leseitä, että tulee masu täyteen. Pappakoira saa myös nivelten hyväksi erästä jauhetta, jonka nimeä en nyt just muista.
Koulutuksessa käytetään kuivatettuja maksapaloja, jotka teemme itse. Nakit ovat superherkkua ja toisinaan saavat isoäitini tekemän pannukakun jämät.

Turvotetut nappulat sulavat kuivia nopeammin ja heillä on kuitenkin aamu- ja iltaruoan välillä pitkä aikaväli, joten tällainen on normipäivä. Kyseisiin nappulamerkkeihin on päädytty vuosien kokeilujen jälkeen. Bosch pisti vatsat lörölle, Royal Canin aiheutti ummetusta, Science Plan aiheutti vain mielettömät määrät kakkaa jne. Myös Advance oli hyvää, mutta sen saatavuus vaihtelee aika lailla noissa meidän liikkeissä. Kissamme syö Royal Caninia.