mikä on kantanne viisaudenhampaan poistoon

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.01.2010 - 23:04

Kummalliset hampaat kun kasvoivat valmiiksi reitettynä. Ainakin 50 vuotta sitten hoitomuoto oli poisto. Eivät vaivaanneet sen jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.01.2010 - 22:29

ehdottomasti poistoon vaan..ne voi mädäntyy sinne suuhun ja siitä voi jopa pahemmas tapaukses seurata jopa hengenlähtö...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.01.2010 - 22:33

Eipä siinä paljon kantoja kysellä, kun paikatkaan eivät kestä niissä kauaa, vaan hajoavat suuhun. Pois ne on silloin otettava. Itseltäni poistettiin kaikki neljä yli 20-vuotiaana. Ja mielelläni luovuin niistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2010 - 22:48

Pois vaan ilman muuta..minullakin poistettin nuorena....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2010 - 01:00

Kaikki on poistettu ja sen kyllä huomaa. On lähtenyt muutakin kuin viisaudenhampaat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2010 - 01:03

miksi poistaa, jos ne saa hoidettua, pysyvät ehjänä ja niillä tilaa? eivät hampaana sen kummallisemmat kuin muutkaan hampaat. itselläni oikomisen johdosta teini-iän kynnyksellä poistettiin 4 pysyvää ja siksi pinnoitettiin viisaudenhampaat, jotta hammasluku pysyisi vakiona. nyt olen 42v eikä ole reikiä ollut, vaatii tietysti vähän vaivaa huolehtia kovin takana olevien hampaiden puhtaudesta ; ) samaa hammasainesta, peruslähtökohta se että niillä pitää olla tilaa kasvaa, pysyä ja tulla hoidetuksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2010 - 03:17

Kyllä mä poistaisin, jos ne aiheuttaa ongelmia. Mitä muutakaan siinä tehdä voisi?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2010 - 09:39

Minulla poistettiin noin 24v, eivät puhjennet kunnolla, kivulias juttu.
Nykyään ei poisteta eikä kannatakkaan mikäli ovat kunnossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2010 - 10:15

Ankkuri on myös ilman viisaudenhampaita. " siis ei meillä järekeä oo ... ei ooo.."
Poistettiin noin parikymppisenä kanssa.

Hammaslääkäri perusteli poistoa seuraavasti:
"Kannattaa ottaa pois ajoissa koska niistä pääsääntöisesti on jatkossa harmia. Reikiintyvät koska ovat heikompaa hammasluuta (yleensä) ja viisaudenhampailla on tapana "jämähtää" leukaluuhun niin että niitä on hankalampaa myöhemmin edes poistaa"
Niinpä nämä kyseiset hampaat sitten leikattiin pois - leikattiin siksi että eivät olleet edes kunnolla puhjenneet ja yksi oli ihan vinkkelissä tulollaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.01.2010 - 09:45

Mitäs niillä tekee, ei ne sen viisaammaksi tee vaikka kuinka niitä panttaisi suussaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2010 - 03:07

Tallella on kun eivät ole oireilleet millään lailla.