Matkustustapa

Lehdissä, mm. tänään IltaSanomissa, on juttua Egyptiin matkanneesta naisesta jolla ei matkavakuutusta ja sattui räjähdysonnettomuus. Nyt vaativat valtiota maksamaan ambulanssilennon kotiin. Onko mielestänne oikein? miksei voi ottaa vakuutusta, ihmettelen. Itse en ole valmis maksamaan tuollaista huolimattomuutta.

Avainsanat: matkustaminen vakuutukset

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.01.2010 - 16:20

On ajattelematonta lähteä ulkomaille ilman vakuutusta.Aivan hullua. Ei valtion pidä maksaa, jos on töpeksinyt, niin asia pitää hoitaa jollain muulla tavalla.Voihan sukulaiset ottaa lainan, ja sillä lailla saada kuljetusmaksun.Aika kovia oppirahoja.

Kysyjän kommentti

Hyviä vastauksia monta... valitsin nyt tämän.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.01.2010 - 16:13

Ei kuulu valtion maksuihin missään nimessä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2010 - 17:53

Miten otsikko liittyy kysymykseen?

Jos mä olisin töpeksinyt noin pahasti, niin pyytäisin kyllä ennemmin apua läheisiltäni kuin Suomen valtiolta. En lähde ilman vakuutusta matkalle.
Mites kävi sen yhden pariskunnan jokin aika sitten, jonka vauva syntyi ennenaikaisesti matkalla? Eikö niilläkin ollut jokin vakuutusongelma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2010 - 18:01

Jos hätä on todellinen niin ainahan rahaa jostakin repii. Myykööt äiti vaikka itseään mutta kyllähän matkavakuutus tulisi olla reissatessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2010 - 20:04

Myykööt jutun vaikka Hymy-lehdelle kotikyytiä vastaan. Eikö ne hommannut saudeistakin naisen jonka hänen englantilainen miehensä oli sinne unohtanut sairaalaan koomaan. Tosin myöhemmin tuli tajuihinsa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.01.2010 - 21:24

Pieni hinta olisi ollut maksaa matkavakuutus. Itselläni on jatkuva matkavakuutus, joten ei tarvitse erikseen joka matkalle sitä tehdä. Joskus se tuntuu turhalta, varsinkaan kun mitään ei ole tapahtunut, mutta jos jätän sen vaikka pois ja unohdan tehdä yhtä reissua varten, niin varma on että jotain käy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2010 - 22:26

Kyllä se on omissa nahoissa kärsittävä..jos lähtee matkoille ilman vakuutusta..
Minulla on kans jatkuva matkavakuutus...minne yhdisetty tapaturmavakutus...mikä korvaa vaikka kotona sattuisi tapaturma...
Eikä ole paljon suurempi vuosimaksu..tapaturmien osalta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2010 - 01:12

jos on varaa reissata on varaa ottaa matkavakuutus. aina voi kysyy kotikunnalta onko valmis maksaa ja minkä verran. aikas uhkarohkeeta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2010 - 04:16

tavalliset matkavakuutuksethan eivät korvaa kuin 3 kk matkan ajaksi, mutta on olemassa matkaturva vaikkapa 12 kk matkalle:
www.worldnomads.com/

olisihan pitänyt lähtiessään reissulle ottaa vakuutus kaiken varalle.