Mikä on lempi keittosi?

Minulla siskonmakkara keito ja mieheni tykkää myös siitä.

Avainsanat: ruokaa rakkaudella

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.01.2010 - 14:38

Minä olen semmoinen keittojen tosi ystävä, kaikki kelpaa kunhan
ei ole mausteena valkosipulia, tavallinen sipuli kyllä kelpaa,
kyllähän keitoista on aika suosittua hernekeitto, lihakeitto, makkarakeitto,
sienikeitto, tässä vaan muutamia. ai niin kalakeitot on myös herkullisia.

Kysyjän kommentti

Herkullisia keittoja kaikki mainitsemasi.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.01.2010 - 14:18

Kirkaslieminen lohikeitto (missä vihanneksi),ja paljon tilliä...eli niinsanottu saaritolaiskeitto..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2010 - 14:18

itse valmistettu ja kermalla parannettu maa-artisokkakeitto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2010 - 14:46

purjo-perunasosekeitto :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.01.2010 - 15:04

Kaalikeitto on keittojen aatelia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2010 - 15:13

sienikeitto, aurakeitto, jauhelihakeitto isännän tekemänä ( minun maustamana ) lihasoppa ja lohikeitto sellainen tosi kermainen tietty .. täs muutamia joita ekaks tuli mieleen, mut kaik keitot ovat tooosii hyvii :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2010 - 15:24

Monia on, mutta kahden kalan kalakeitto missä on myös katkarapuja, porkkanaa, sipulia, tilliä, ruohosipulia ja ruokakermaa ja syödessä siihen murustetaan Aura-juustoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2010 - 16:03

Lihakeitto joka on valmistettu hyvästä paisti lihasta.Teen yleensä sitä niin paljon että sitä riittää toiseksi päiväksi myös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2010 - 16:19

Lihakeitto, kaalikeitto, parsakeitto, kanakeitto, jne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.01.2010 - 17:16

Omatekoinen jauhelihakeitto ja mitä useammin vielä lämmitettynä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2010 - 19:33

Kaikki keitot, lihakeitto suvun perinteisenä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2010 - 19:34

Pidän kasviskeitoista kuten perunajuures. Syksyisin teen, kun tuore kurkku on halpaa, kurkkukeittoa jossa on tuorekurkkua ja valkosipulisuolakurkkua joka nautitaan smetanan kera.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2010 - 19:53

pinaattikeitto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2010 - 21:51

Kalakeitto maidolla, pinaattikeitto, lihakeitto, kesäkeitto siinähän ne neljä parhaimmistoon kuuluvaa soppaa on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2010 - 23:22

englanniksi: pea soup, pease-pudding
saksaksi: Erbsenpüree
espanjaksi: puré de guisantes, sopa f de guisantes
viroksi: hernesupp
suomeksi: hernekeitto
ranskaksi: purée de pois cassés
italiaksi: passato di piselli
hollanniksi: erwtensoep
puolaksi: zupa grochowa
portugaliksi: sopa de ervilhas
venäjäksi: гороховый суп
ruotsiksi: ärtsoppa
tanskaksi: ærtesuppe

Armeijan soppatykillä tehtynä

katsos vaan kipparikallekin on palannut maisemiin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2010 - 23:22

Kaikki keitot hyviä, mut kyllä se hyvin tehty kaalikeitto on mielestäni se paras, johon on käytetty lampaanlihaa ja tuoretta meiramin oksaa mausteena.... samoin lihakeitto, joka tehty naudan lavasta, jossa luuta mukana, on aivan eri makusta, kuin luuttomasta lihasta tehtynä ja maku sen kun paranee näissä sopissa päivän kahden päästä......... nää on niiiiin hyviä.
Kiitti vaan kissaäiti (ja muutkin ylhääl jo vastanneet, vinkeist), jot taas tuli nälkä...., taitaapi sitten olla sopparuoka seuraavana ruokalajina meitil;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2010 - 01:17

jauhelihakeitto: ehdottomasti sikanautaa, pottui ja keittojuureksii, mausteena only soijakastike, ei liikaa nestettä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2010 - 03:10

Kanakeitto, jossa on nuudeleita

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2010 - 21:18

Aivan omatekoinen KESÄKURPITSAKEITTO, suurustettuna sulatejuustolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2010 - 02:59

1. Venäläinen borssikeitto
www.yhteishyva.fi/ruokamaail...ssikeitto/
2. Juusto-pekonikeitto
www.kotikokki.net/reseptit/n...konikeitto
3. Katkarapukeitto
www.kotikokki.net/reseptit/n...rapukeitto

Ohjeet ovat aina suuntaa antavia, aineksia voi lisäillä oman makumieltymyksensä mukaan.