mun iho kuivaa liikaa vesijohtovedestä, mikä tämän aiheuttaa? onks vesijohtovedessä jotain rautaa tms

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.01.2010 - 07:40

Liikaa saippuaa liian usein.
Vesi itsessään ei pahemmin kuivata. Pakkasella ilma on hyvin kuivaa ja ongelma ei ainakaan helpota.
Normaali iho ei tarvitse lisärasvaa, vaan sopivasti pesua sopivilla aineilla.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.01.2010 - 06:42

En ole tuota huomannut vaikka sitä juonkin päivittäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2010 - 08:05

Vältä veden kanssa lotraamista ja varsinkin saippualla pesua. Kun käyttää puhdistusmaitoa + kasvovettä + kosteusvoidetta, ei ihon kuivumisen kanssa ongelmia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2010 - 08:15

tohtori fi sivulla kerrotaan:
Ihon kuivuminen johtuu ihon rasvatasapainon häiriintymisestä.
Myös ympäristön, työelämän tai kotitöiden aiheuttama liiallinen rasitus kuivattaa ihoa.
Paras tapa ehkäistä ihon kuivumista ja vaurioitumista on kuivan ihon säännöllinen voitelu ihovoiteella, joka korjaa ihon suojakerrosta. Tällainen suojakerrosta korjaava voide on esimerkiksi Locobase®Repair.

Lisätty: 05.01.2010 - 08:55

www.astellas.fi/page.asp?pageID=247
voi ostaa apteekeista

Vesijohtoveden koostumus on suunniteltu niin, että se täyttää ihmisten hyvälaatuisen ruokaveden tarpeen. Vesijohtovesi sisältää klooria, kalkkia, mineraalisia suoloja ja korkea pH .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.01.2010 - 09:53

Iho kuivuu talvella ja pakkasilla muutenkin. Ei se vedestä johdu. Sama ongelma on minullakin. Kesällä ei mitään kuivumista, vaikka kuinka on veden kanssa tekemisissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2010 - 10:34

kokeile pestä sellaisella saippualla jossa on mukana kosteuttavia aineita , sekin saattais auttaa ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2010 - 12:21

ei vesi kuivata,
käyttötapoja sietää harkita

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.01.2010 - 17:04

Meidän vedessä on ainakin kalkkia ihan mahdottomasti. Minunkin ihoni kuivaa niin mahdottomasti, etten pysty edesnormaalia saippuaa käyttämään suihkussa. Kutina on kova jo ilman saippuaakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2010 - 17:38

Vähäviisas sen sanoikin, mitä aioin. Vesi on vettä eikä sen rauta tai raudattomuus ihon kuivumiseen vaikuta. Toki sinä käytät ihoa hoitaaksesi kosteuttavaa saippuaa ja mahdollisesti kosteusvoidetta jälkikäteen.
Mitä enemmän sä itseäsi peset, sitä enemmän sä peset pois ihon hyviä rasvoja ja iho tuntuu kuivalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2010 - 20:38

Rasvaa vain iholle, onhan vesissä eroja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2010 - 10:10

Ei ihon kuivuminen johdu vedestä..talvi kuivattaa ja liiallinen saippuan käyttäminen..Minun on aina suihkun ja saunan jälkeen laitettava kosteusvoidetta...muuten alkaa iho hilseilemään..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2010 - 02:47

1.Lisää huoneilman kosteutta kosteuttajilla tai laittamalla vesipannun patterin päälle.
2.Kylvyssä tai suihkussa käytä haaleaa vettä kuuman sijasta. Kuuma vesi voi kuivattaa ihoa irrottamalla sen luonnolliset rasvat.
3.Valitse saippuoita, jotka eivät kuivaa ihoa eivätkä sisällä hankaavia tai ärsyttäviä aineita. Rasvoja sisältävät saippuat kuivattavat ihoa vähemmän kuin tavalliset, nestemäiset tai antibakteeriset saippuat.
4.Hankaamisen sijasta taputtele ihosi kuivaksi kylvyn jälkeen.
5.Levitä kosteusvoidetta iholle välittömästi kylvyn jälkeen säilyttämään sen imemän kosteuden.
6.Pukeudu pehmeisiin kankaisiin kuten puuvillaan, veluuriin tai silkkiin, jotka eivät naarmuta tai ärsytä ihoa.

Lähteet:
Lääkärin suusta kuultua asiaa - ei luuloa.