valkkosipulin terveellisyys ja montako kynttä voi päivässä syödä

Avainsanat: valkosipuli

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.01.2010 - 02:33

Kyllä mekin syödään päivittäin se pari-muutama kynsi.

Terveysvaikutuksista löydät googlella sivutolkulla. Tässä jotain:
www.mtv3.fi/uutiset/arkisto..../03/620297
fi.wikipedia.org/wiki/Valkos...B6_rohtona

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 05.01.2010 - 01:11

itse syön 5 kynttä päivässä ja 2 kananmunaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2010 - 06:27

On terveellistä valkosipuli kynsineen päivineen. Syö niin paljon että oksettaa niin näet paljonko voi syödä päivässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2010 - 07:47

Riippuu seurasta.
Jos viihdyt yksinäsi, niin aika paljon saat syödä.
Itse sain melkoisen sipulihenkäyksen ahtaassa kulkuaukossa. Henki salpaantui ja sain pidätellä oksennusta muutaman minuutin. Tilanne oli niin raju, että en huomannut, huomasiko henkäilijä.
En uskoisi mitä valkosipulihengitys voi aiheuttaa, ellen olisi itse kokenut. Tuntui, että suolet tulevat yläkautta ulos.
Entä jos olisin itse syönyt yhtä paljon? En olisi huomannut mitään? Onko se myytti?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2010 - 08:28

Ei kasi valkosipulin syönnissä mitään ylärajaa ole ellei ole tekemissä muiden ihmisten kanssa. Itse pyrin syömään valkosipulia aika vähän sen vuoksi, etten kovin haiskahda työpaikalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.01.2010 - 09:51

Jos halua olla hajuhaitta, niin syö niin paljon kuin sielu sietää. Ei siitä muuta haittaa ole kuin sivullisille se haju.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2010 - 12:09

Viisaat (ne joilla on henkselit ristissä) siis vanhemmat asiaa elämänkulussa tarkastelleet sonova valkosipulin olevan lääke ja sitä on nautittava kuin lääkettä. Eli kohtuullisuus lääkkeen nauttimisessa on kohdallaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2010 - 12:29

yletön valkosipulin mussutus on lähinnä sosiaalinen ongelma, ei terveysongelma

sattuupa silleen somasti, että tuttavapiirissäni on yksi 'valkosipuli-uskovainen' jolla on aina kynsiä pienessä rasiassa mukana (tarvitsee vähintään yhden tunnissa) ja samalla paasaa antaamuksella tupakoitsijoiden aiheuttamista hajuhaitoista

C'est La Vie

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.01.2010 - 17:03

Syö kunnes rupeaa etomaan. Ei siinä tietääkseni rajaa ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2010 - 10:13

Hyvin harvoin syön valkosipulia..mutta hillosipuli voin syödä ihan kamalasti..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2010 - 02:42

Kyllä sitä voi syödä aivan vapaasti niin paljon kun haluat. Hajuhaitta häviää heti kehosi puhdistuttua, menee muutamia viikkoja tai kuukausi, niin et lemua enää ollenkaan, vaikka söisit sitä. (Kaverit testasivat tätä ja eivät lemunneet.)
Jos valkosipulia syö vain silloin tällöin, kehosta poistuvat kuona-aineet tekevät sipulin kanssa hiestä ja hengityksestä kamalan hajuisen.
Pidän itsekin kovasti valkosipulista, mutta nyt en ole syönyt sitä pitkään aikaan. Mieli tekisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2010 - 02:40

Joskus on mennyt pari sipuliakin.
En oikeastaan laske kynsiä kun tuppaavat olemaan niin erikokoisia...