Polkupyöräilijä ja suksilla hiihtäjä...

...ja kummatkin liikkeessä ajoradalla humalassa, kumpi saa sakot?

Lisätty: 12.01.2010 - 19:35

Kyllä te napsulaiset olette tosi neropatteja vastaamaan kysymyksiin.
Kiitos kaikille, no jos nyt tuolle Jumppikslle paras vastaus kunnian annan.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.01.2010 - 06:39

Ennen 50-luvulla tuli kuutamossa eräskin kilometri maantien reunaa lenkkeillessä hiidettyä. Siellä voi silloin hiihtää kun ei ollut hiekkaa eikä suolaa, mutta tuoreita hevosen paskoja joskuis joutui hankaamaan suksen pohjista.
Kokeilepas illuusio hiihtää humalassa onnistuuko miten hyvin esim. 10 km, Huido vaikka hevon kuusessa.
Niin kysymykseesi ei ole kokemusta kuin polkupyörän kantamisesta kotiin kapakasta ja kukaan ei sakottanut.
Lakikirjaa en omista, pitäköön lain laatija ne hyvänään. Minulla pelaa vielä "maatiaisjärki", saa nähdä kuinka kauan.

Kysyjän kommentti

Oikein hyvä vastaus, se tuli tosiaan ihan kuin sinun
sydänkäpypysydämestäsi. Kiitoksia paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.01.2010 - 22:00

varmasti molempia sakotetaan

" Tienkäyttäjän on noudatettava liikennesääntöjä sekä muutenkin olosuhteiden edellyttämää huolellisuutta ja varovaisuutta vaaran ja vahingon välttämiseksi. Tienkäyttäjä ei saa tarpeettomasti estää tai häiritä liikennettä."

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2010 - 02:29

"Lain mukaan myös moottorittoman ajoneuvon (esim:polkupyörän) kuljettaminen tiealueella alkoholin tai muun huumaavan aineen vaikutuksen alaisena on rangaistavaa, mikäli siitä aiheutuu vaaraa toisten turvallisuudelle.Tällaisesta liikennejuopumuksesta moottorittomalla ajoneuvolla rangaistaan sakolla tai vankeudella enintään 3 kuukaudeksi (RL 23:9). Ajokiellosta ei tankojuoppouden yhteydessä ei puhuta mitään. Moottorikäyttöisellä ajoneuvolla ajamisesta alkoholin vaikutuksen alaisena rangaistaan aina,vaikkei aiheuttaisi vaaraa muille, tai ajaminen tapahtuisi yksityisellä suljetulla alueella, mikäli veren alkoholipitoisuus on vähintään 0,5 promillea."

194.111.136.92/autot/2007012...7_ae.shtml

Suksilla hiihtävä (:D) huitokoon muualla, sillä hänen paikkansa ei jalankulkijana ole ajoradalla. Hänen rikoksensa on (humalassa olo ja) liikenteen häiritseminen.

Lisätty: 05.01.2010 - 17:34

Jumppis täh? Ei tulisi mieleenikään harrastaa liikuntaa humalassa. Se on hengenvaarallista. www.yths.fi/netcomm/viewarti...amp;page=1
En käytä alkoholia ja inhoan hiihtämistä koko sydämestäni. Asenteeni hiihtäjiäkään kohtaan eivät ole järin lämpimät syystä miten he valloittavat ulkoilureitit talvisin www.lemmikkipalstat.net/foor...13272.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2010 - 07:55

Se selviää vain kokeilemalla.
Uskoisin, että kielenkäytöllä on suuri osuus siihen, sakotetaanko vai pääsetkö peräti putkaan.
www.bookplus.fi/kirjat/tuomo...ee-4340483

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2010 - 10:10

Ei ole kokemusta kumastakaan tapaukseta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2010 - 10:37

kyl tuo fillaristi, kun sil kuiteskin kovempi vauhti kai .. no minuun verrattuna , mut en kyl suksi, enkä fillaroi.. mut jos joku muu niin se fillari ja suksia vois suksii mettäs , mis on siihen tarkotetut ladutkin, mut selvin päin tietty, kuin tuo fillaristikin ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2010 - 12:40

juopuneeseen hiihtäjään suhtaudutaan useimmiten suurella säälillä, jos ei ole agressiivinen, yleensä autetetaan jonnekkin lämmittelemään (ja selviämään)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2010 - 12:41

se riippu onko poliisi tuttu;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.01.2010 - 17:02

Olettaisin että pyöräilijä - pyörä rinnastetaan kulkuneuvoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2010 - 02:37

Riippuu siitä aiheuttaako itselle tai muille vaaraa.
Voi olla että molemmat tai voi olla että ei kumpikaan.