Mikä on mielestäsi turvallisin matkustustapa?

Henkilöauto, bussi, juna,lentokone vai laiva?

Avainsanat: turvallinen matkustustapa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.01.2010 - 20:31

www.youtube.com/watch?v=wPnJ...re=related
Turvallisin tapa matkustaa. Katso linkki.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.01.2010 - 19:11

henkilöauto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2010 - 19:26

lentokone, harvoin tapahtuu ilmailuonnettomuuksia,
paitsi silloin on kyllä iso määrä ihmisiä vaarassa.
tilastollisesti turvallisin matkustusmuoto kuitenkin.

Lisätty: 04.01.2010 - 19:35

Erilaisten liikennevälineiden turvallisuuden vertailu osoittaa, että lentäminen on tilastollisesti turvallisin tapa matkustaa. Lento-onnettomuuksiin liittyvä räväkkä uutisointi saattaa kuitenkin herättää pelon kaltaisia tuntemuksia, myös niiden matkustajien keskuudessa, jotka ovat aiemmin pitäneet lentämisestä.
www.finnair.fi

Lisätty: 04.01.2010 - 19:35

Erilaisten liikennevälineiden turvallisuuden vertailu osoittaa, että lentäminen on tilastollisesti turvallisin tapa matkustaa. Lento-onnettomuuksiin liittyvä räväkkä uutisointi saattaa kuitenkin herättää pelon kaltaisia tuntemuksia, myös niiden matkustajien keskuudessa, jotka ovat aiemmin pitäneet lentämisestä.
www.finnair.fi

Lisätty: 04.01.2010 - 19:36

sorry, miksikähän tuo tuli tuplaten tuo lisäys.......

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2010 - 19:29

Eikös se tilastojen mukaan ole juna, voisin olla samaa mieltä, ainakin Suomessa, en tiedä onko Suomessa tehty vertailuja eri kulkuneuvojen välillä (varmaankin on), ja eikös tämä lentokone ole myös turvallinen, ilm. verrattuna henkilömääriin, jotka näillä liikkuvat/onnettomuus/km-määrä, tms... sanoo tää blondi. Ite käytän kuitenkin omaa autoa (silloin kun se suostuu mun matkaan lähteen), metromatkat taas sellasta ekstriimiä, jotta vältän niitä;)

Lisätty: 04.01.2010 - 20:43

Itse asiassa, asiaa mietittyäni tuli mieleeni, että turvallisin matkustuskeino on hevonen, kirjaimellisesti:D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.01.2010 - 19:46

Minä sanoisin juna. Sillä olen matkustellut vuosikausia työmatkatkin, eikä koskaan sattunut onnettomuuksia omalle kohdalleni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2010 - 19:59

Lentomakonehan se on mutta juna hyvänä kakkosena jos ei nyt bendoliinojen muita vikoja oteta lukuun kun ne aina myöhästelee ja pysähtyilee ainakin rantaradalla.Olikohan se Jyväskylän tienoilla kun se pahempi junaturma oli joskus ehkä parikymmentä vuotta taaksepäin.....?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2010 - 20:39

lentokone tai henkilöauto se taitaa olla. Epäturvallista ei mielestäni olekkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2010 - 20:56

apostolin kyyti , jos sinul on näin talvel piikit kengis ja viel potkukelkka tukena .. noo -o fitcii ..heh, mut oikeesti ..onks turvallist , kun nuo junatki paukuttaa päin hotellei , lentokoneet lentelee minne sattuu, mereen,kiitotieltä ulos, ym.. laivoikin hukkuu , autot nyt kolaroivat vaik tiel ei ois, kuin yks puu tai siin tien vieres nii eikös sihenkin sit onnistuta törmään...voiskos olla , et hevoskyydil, mut silloinkin mieluusti metsäteitä ...kait ..emmää tierä, kun itse olen niin kova panikoija joka vehkees ...jopa siin hevosen kyydis reessä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2010 - 21:20

Lentokone.
Auto on käsittämättömän vaarallinen siihen verrattuna.
Autoilu tappaa joka vuosi niin paljon, että Finnairilta saisi siihen määrään pudota kaksi isoa konetta joka vuosi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2010 - 21:34

Henkilöauto. Siihen nähden miten paljon autoja on liikenteessä on kuolonkolorit pieniä verrattuna esim. lentoliikenteeseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2010 - 22:17

Kyllä minusta on lentokone turvallisin....harvoin kolhivat toisiaan...autot kolaroivat joka päivä.. tosi pahoja onnettomuuksia..ja kuolonuhria..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2010 - 02:18

Lentokone noista vaihtoehdoista. Tarpeeksi uusi ja suuri laiva on todella hyvä kakkonen, sillä onnettomuuden sattuessakin selviytymismahdollisuudet ovat hyvät.
Auton koen turvattomimmaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2010 - 06:56

Elämässäni olen eniten ajanut henkilöautolla n. 35 kertaa pallonympäri. Olen hengissä ja en ole edes loukkaantunut, muutama peltikosketus vain. Joten kokemuksen ja 140 autokilpailun tuomalla syvällä rintaäänellä voin suositella kaikiile ajotaidon ja ajosilmän opiskelua.
Jos ei muuta niin ennakoivan ajon kursseja on myös.

Tuo lentokone ja juna soveltuu päivittäiseen liikkumiseen meilläpäin huonosti.

Hiihtämisen ja kävelyn (juoksun) seurauksena polvinivetet on operoitu, liki 70 v kokemus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2010 - 12:12

turvallisin lienee jalankulkeminen kun samalla välttää vilkas liikenteisiä katuja ja muistaa heijastimen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.01.2010 - 16:58

Aika paljon tienpäällä liikkujana, toisen kyydissä ja itseajaen sanoisin että lentokone.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2010 - 20:42

Lentäen, vähiten onnettomuuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2010 - 02:27

Laiva, jos puhutaan Suomen alueella tapahtuvasta liikenteestä.