Kaasuputken valmistelu itämeren pohjamudassa Suomen merialuuella ?

Lisätty: 04.01.2010 - 09:36

Onko hallittavissa muiden maiden myötä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.01.2010 - 13:37

Arveluttava asia johon liittyy ympäristöriskejä ja myös turvallisuusriski. Onko putki kestävyydeltään ikuinen?

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.01.2010 - 09:42

www.uusisuomi.fi/kotimaa/239...aisuudessa
Kaasuputki on valmistuessaan yksi maailman pisimmistä merenalaisista putkistoista, käsittäen kaksi rinnakkaista vedenalaista kaasuputkea. Kaasuputki kulkee Venäjän, Suomen, Ruotsin, Tanskan ja Saksan talousvyöhykkeiden sekä Venäjän, Tanskan ja Saksan aluevesien kautta.

Hanke on herättänyt ympäristöhuolten lisäksi strategisia, energiaturvallisuuteen ja Venäjä-politiikkaan liittyviä kysymyksiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2010 - 09:55

Kotkassahan nuo betonoivat teräsputkiaan kuivalla maalla, että pysyvät sitten aikoinaan pohjassa kun saavat pluvan Suomeltakin.
Missäköhän on suomen merialueella työt käynnissä? Eikö lie kansainvälisillä vesillä ja Venäjällä joka kaistale tosin on jo talvisodassa menettämäämme aluetta.
(Suomi on sivuseikka ja suupala Venäjän ja Saksan yhteisessä projektissa).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2010 - 10:37

niin sekin sit jää nähtäväks miten tuon tulee käymään ... toivottavasti ei aiheuta mitään katasroofia luonnolle ..ainaskaa ...no millekkään muulekkaan ..toivon mä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2010 - 01:53

Mä tavallaan haluaisin uskoa, että vuonna 2010 osataan nää asiat niin hyvin, ettei mitään katastrofaalista pääse tapahtumaan, mutten mäkään siitä pidä.