Kieltääkö järjestyssäännöt kerrostalossa vessan vetämisen tai veden laskemisen hanasta klo 22 jälkeen?

Tyttärelleni oli naapurin mummo käynyt asiasta valittamassa. Pitää muutenkin ovessaan olevaan postiluukkua raollaan, että kuulee paremmin.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.01.2010 - 17:43

Joskus aikoinaaan oli tiukemmat säännöt mm.wc:n vetämisen suuhteen mutta säiliöt oli silloin katonrajassa ja kesti kauan täyttyä.Pytyt on muuttuneet ja ihmiset...Normaalin elämisen äänet tulee sietää...Kun joskus pääsin töistä klo 02 aikoihin niin kävin suihkussa ja kukaan ei valittanut eikä olisi parisänkyyn ollut asiaa hikisenä..."talopoliiseja"on ollut niin kauan kuin talojakin.Sekä mummoja mutta myös pappoja.Se tekee elämää hiukan jännemmäksi...Nuorempana eräs mamma vilkuili verhojen takaa yötä myöten ja vaikka miten hiljaa hiipi niin hän kuuli.Eräänä sunnuntaina kävin kilauttamassa ovikelloa ja pokerina kysäisin mihin aikaan mahdoin viime yönä kotiin tulla.Tähän mummo:"Hetkinen katson"..ja toden totta....! Isosta vihkosta vilkaisi ja kertoi kellon ollen 03.30!!!!!Näin kävi Lahden milkissä siinä hennalan vieressä olevissa ns perhetaloissa!

Lähteet:
Kaikkea nähty...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.01.2010 - 06:17

Jokaisella taloyhtiöllä tulee olla järjestyssääntö paperille präntätty siellä se pitäisi olla sanottu. Minulla ei tässä ole tyttäresi taloytiön papereita joten en pysty vastaamaan.

Lisätty: 04.01.2010 - 07:11

Niitä mummeleita on ollut kautta-aikain. Tuli mieleeni tositapaus, pääkaupungissa asuessani naapurin mummu kyttäsi jokaista askeltani ovi heilui yhtenään mummolla kun tulin asuntooni. Sitten se loppui kun eräs yö tuli pari miestä ja soitti ovikelloa, heräsin ja menin avamaan. Taskulampulla sokaistiin ja kovaan ääneen tuli; "rikospoliisista päivää"! Eikö mummo taas ollut oven raossa kyttäämässä.
Oli miniautoni luvattomilla teillä ja poliisit tuli yöllä ilmoittamaan että he tietää missä se on?
Tein havainnon että mummo ei sen jälkeen uskatanut oveaan raotella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2010 - 06:40

Ei kiellä, ainoastaan ison metelöinnin. itse myös työskentelin vuosia totutun päivärytmin mukaan, ja enemmän vielä öiseen aikaan, ja eikös naapurin rouva karjunut aamulla 6.30 lapsilleen herätystä, metelöinnin saa alkaa klo 7.00, ja sen päättyvän hiljaisuuteen klo 22.00, poikkeuksena on wc- sekä suihku ääntelyllään, johtuen ihmisten vuorokautisen työrytmin johdosta.

Lisätty: 04.01.2010 - 06:49

Ostimme omakotitalon 1986, ei kukaan ole valittanut sen jälkeen vaikka työmme on ollut epäsäännöllistä, ja olemme peseytyneet eri vuorokauden aikoihin mitä normaalit työssä käyvät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2010 - 06:55

Kovin on kehnot äänieristykset ja hyväkuuloinen mummeli.
Minusta kotonaan on päästävä vessaan kun on hätä. Jos siellä järjestyssäännöissä todella kielletään vessan vetäminen jonkun kelloanajan jälkeen, niin henkilökohtaisesti harkitsisin muuttoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2010 - 07:25

" Huoneistoissa ei saa häiritä naapureita. Erityisesti kello 22.00 - 07.00 on vältettävä melua. "
sanotaan tämän kerrostalon järjestyssäännöissä.
tuskin vessanvetämistä kielletään järjestyssäännöissä, yleensä vain häiritsevää meteliä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2010 - 07:48

Ei näin voi olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2010 - 08:03

Kyllä sitä vessassa saa käydä ja vuorotyöläinen suihkussakin. Tällaiset epänormaalit mummelit ovat surullisia, yksinäisiä kyttääjiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2010 - 08:24

Taloyhtiöillä on säännöt, lisäksi tulee kaupungin järjestyssäännöt.
Normaali elämä on tietysti sallittua mutta nuoret ymmärtävät senkin eri tavalla kuin varttuneemmat.
Nuorista on usein häirintäilmoituksia kerrostaloissa, kuvittelevat että h eidän luomansa säännöt tulee kelvata kaikille.Mummoja syytetään aina ja siin ä tulee ylilyöntejä.
Nuorisoleirit kerrostaloissa...huhuhuh!

Lisätty: 04.01.2010 - 08:31

äänekäs elämä klo 22.00-07.00 välillä on kielletty. Meidän yhtiön uusia sääntöjä olin vastikään tekemässä ja ovat sallivat mutta tiukoin rajoittein. Ei kylvyssä ja suihkussakaan aina tarvi käydä juuri myöhäiseen ilta-aikaan, yöstä nyt puhumattakaan.Metelöinti on kielletty vrk:n ajasta riippumatta. Kerrostaloasunnot eivät ole myöskään diskoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2010 - 12:39

no ei todellakaan. eihän sitä voi jöötiä pönttöön jättää. taikka lääkkeitä väliin.
suihkussa plotraaminen on eri asia. ja riippuu vähän niistä naapureista........

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2010 - 13:35

Sanot vaan mummelille että pitäisi huolen omista asioistaan. Inhoan kun on huonoja naapureita jotka valittavat joka asiasta. Meidän entinen mökkinaapurimmekin valitti kun saunan savupiipusta tulee savu heidän puolelleen. Lisäksi väitti että poltamme siellä kaisloja kun niin paljon savuttaa ----> mentiin katsomaan ----> komeita koivuklapeja pesässä ----> naapuri hiljaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2010 - 13:57

Ei todellakkaan kiellä! Mummo voi käyttää korvatulppia tai vaikka kuulosuojaimia jos muiden ihmisten normaalin elämän äänet häiritsevät häntä. Kaikkia valittaja-mummoja sitä onkin..hohhoijaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2010 - 14:44

ei tietenkään! nyt otat ja lähdet heti sanomaan naapurin mummolle suorat sanat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2010 - 16:11

Kielsi tai ei niin vessa vedetään aina tarpeen mukaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2010 - 17:13

saa vissii

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2010 - 18:27

Ei kiellä. vain tarpeetontamelua tuohon aikaan pitäävälttää ja eiköhän veden laskeminen ja vessan vetäminen kuuluu ihan normaaleihin elämisen ääniin. Mummolla taitaa olla virikkeet vähissä kun pitää naapureita yökaudetkin kytätä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2010 - 20:11

No, ei kai tuollaista sääntöä voi olla. Täytyyhän ihmisten saada elää ja asua omassa kodissaan.Jos menee asumaan kerrostaloon, pitää myöskin sietää ääniä. Jos olo on sietämätön, kannattaa hankkiutua jonnekin korpeen asumaan, missä ei ole naapureita lähimaillakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2010 - 01:49

Meidän järjestyssääntömme sanovat seuraavaa:

"Kova äänenkäyttö, soittimien, äänentoistolaitteiden, television ja kodinkoneitten äänekäs käyttö sekä äänekäs veden juoksuttaminen on säätiön asunnoissa ja asuntoalueilla kielletty kello 23.00 ja 6.00 välisenä aikana."

Ei noilla kyttääjämummeleilla ole elämää, kun täytyy vessan vetämisetkin kirjata muistiin.