Mistäs puusta tai lajikkeesta tehdään hyvä vihta tai vasta?

Lisätty: 04.01.2010 - 05:45

Minä nyt testinä vaan kyselin, onko ilkeilijät hereillä jo.

Avainsanat: vihta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.01.2010 - 05:45

Isoisäni tykkäs vihtoa silloin tällöin katajaisella.
Eikö liene sopiva katajaiselle kansallekin.

Kysyjän kommentti

Tosi hyvä vihta varmaan tulisi, ja sen jälkeen olisi kaikki puhdasta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.01.2010 - 05:40

Ihan tosissasiko kysyt? Rauduskoivusta. Jos haluaa hyvän tuoksun saunaan, niin voihan mukaan laittaa vähän vadelmaa tai viinimarjapensaan oksan.

Mökin pihapiirissa ei ikävä kyllä kasva rauduskoivua ja aika hajoileva vasta tulee vaivaiskoivusta tai hieskoivusta, joten hyvän sellaisen saa vain ostettuna.

Lisätty: 04.01.2010 - 05:58

Okei, mä ymmärrän, että sä kuvittelet, että sua yritetään häätää palstalta, jos mun hämmästykseni on ilkeilyä. Mistä se olisi pitänyt arvata, että sä vitsailet

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2010 - 06:23

jumppis...niin äitinikin...ja itsekkin sitä olen koklannut...kyl veri kiersi ja iho punotti....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2010 - 08:36

etkö tiiä!!!! :D koivusta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2010 - 08:55

rauduskoivustahan se on saunaseuran mukaan tehtävä:
www.sauna.fi/37.html

vihdantekoa mestarin ottein:
www.sauna.fi/34.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2010 - 10:03

hurmosmela on tehty jonkinlaisesta paperikuidusta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2010 - 10:49

Koivu koivu...mitäs jos kokeiliskin "jouluvihtaa"ja tekis sen kuusen oksista.Vois tulla vihdottua aika heikon laisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2010 - 12:42

koivu on yleisin. tiedä sitten onko sillä lajikkeella väliä. ehkä lapin pienilehtiset tuntuis vähän liian pisteliäältä ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2010 - 14:08

hyvän vihdan tekoaineksethan jo selvisikin (se rauduskoivu), mutta välillä joutuu turvautumaan korvikkeisiin

eräässä saaressa, jossa silloin tällöin olen majaillut, ei kasva koivun koivua, mutta sen sijaan riesaksi asti villiintyneitä sireenejä, siitäkin saa melko kelvollisen 'hätävihdan' aikaiseksi jos on unohtunut mantereelta tuoda aito koivuvihta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2010 - 20:52

Meillä niitä ruukataan koivusta tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2010 - 22:12

Vihta tehdään rauduskoivusta.Kauniisti sidottuna koivunvierteellä.
Vasta on vähän hutaistu sidottu vaikka kumilenkulla.