Onko sinulla huonoja kokemuksia entisaikojen autokatsastuksista?

Minulla olisi lähes loputon lista suoranaisesta kiusaamisesta.
"Vasemman vilkun lasissa halkeama, vaihdettava". Vaihdoin. "Vaihda toinenkin, se on haaleampi kuin uusi".
"Nivelessä välystä, uusi se". Uusin. "Onpa huono tarvike, vaihda vanha takaisin, niin saat leiman".
EEtuakselisto kauttaaltaan väljä, (Ei ollut) ei saa korjata, koko akselisto vaihdettava". (Korjaustavan määrääminen laitonta).
Auto viimeisen päälle kunnossa. "Vaihda nyt edes tuo tuulilasi". En vaihtanut. "No nyt se on hyvä".
Tällaista se oli lähes joka vuosi.

Avainsanat: katsastus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.01.2010 - 23:31

Mielestäni aina asiasta huomauttivat. Mielummin minä niiden kanssa asioisin kuin näiden nykypäivien "rahastajien".

Eräs vuosi oli mukavaa kun keksivät että minissäni jolla rallia ajoin on liian kova ääni.
Meni uusinta näytölle ja ohiajo mittaukseen. Siihen kun laittoi normaalit imu- ja pakopuolet, ei kulkenut oikein minnekkään ja ääni oli edelleen mittauksessa sama pari desibeliä yli heidän arvojensa.
Onko tämä tälläinen kyseli insinööri sillä lenkiltä tultuaan. "On se näillä vakio osilla"?
Yritin sanoa että suorahampainen vaihteisto viheltää jonka teidän mittarinne registeröi ja koirat kuulee. Ei auttanut kun hylkäys ja uusinta näyttö.
Eräs aamu tuli vettä kaatamalla heidän äänimittauksensa oli ulkona koeajoradalla, ei muuta kuin katsastukseen töihin mennessä. Ei lähteneet mittaamaan ulos kaatosateeseen, kysyi onko kova ääni sanoin, ettei ole koskaan ollutkaan. Löi leiman ja toivotti hyvää matkaa. Maksoi silloinkin joka näyttö lisää.
Registeriotetta en antanut töhriä sillä poliisien kanssa en halunnut asiasta tiellä keskustella mahdollisessa ratsiassa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.01.2010 - 23:07

joskus oli niin , et kun isäntä käväs näyttää sitä automobiili , niin katsastus kuppe sanoi et mene säätään noin valot ja tule sit uusiks , ja kun minä olin tosin muutamakyt kiloo sit , niin se säätine siin samal ja iski leiman ..enään ei tekis sitä varmaankaan.. mut osaa ne olla aikas pottumaissiikin, kerran taas , kun isäntä kävi silloist matkailuvaunuu näyttämäs , niin heppu ei keksinyt muuta valittamist, kun sammutinpullon tarkastus merkkitarra oli vähän seinään päin ja hän joutui sitä ihan vähän kääntää .. no siitä sanoi, mut leima tuli kyl...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.01.2010 - 23:15

Ei ole - päin vastoin. Olivat niin lapsiystävällisiä että huonokuntoisilla jarruillakin pääsi läpi kun eivät uskaltaneet tehdä jarrutestiä ettei lapsukainen vain putoa takapenkiltä .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2010 - 02:04

Loota piti vähä rohinaa. pullo öljyä auttoi.. Pitäs noi vuodot korjata talvella, kumma miten paljon sitä öljyä tulee kepinreiästä ???
Noh, kai se jostain muualtakin vähän vuotaa.. Vaihteet on kyllä aina menny hyvin sisään.

Ensimäisen kavonkannen kohdalla virtalukon avain tippui maantielle. alapohjan reiän kautta, Aikame etsityämme avain löytyi tien reunalta.

Oli siitä kepin alaosasta haljennut myös se muoviholkki, mistähän sais uuden?
OBXkopioshifterin vika kyllä se, holkin kanssa oli liiankin "jäykät" vaihteet. Nyt menee herkästi päälle mutta keppi heiluu aika vapaasti...Bensatanki vuoti, mutta neljäsosa tankilla ajelee.

Leimatuli

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2010 - 08:11

No ei mitään entisaikain kokemuksia vaan ihan parin vuoden takainen jossa katsastusmies syynäsi ja kun ei löytänyt mitään huomautettavaa niin alkoi pilkun nus.... ja oikein kirjoitettiin rekisteriotteeseen, että yksi nauha on väärässä paikassa. Hän olisi voinut pyytää minua ottamaan sen sillä hetkellä vain pois. Arvatkaapa menenkö siihen paikkaan enää.