Mihin liittyy pesukoneen kehänopeus,miten sitä tarvitaan?

En ole sellaiseta kuullut koskaan.

Avainsanat: pesukone kehänopeus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.01.2010 - 19:40

Jos kahdessa koneessa on sama linkouksen kierrosnopeus, niin se jonka rummun halkaisija on isompi, omaa suuremman kehänopeuden ja se kuivaa paremmin.

Kysyjän kommentti

Sainkin paljon tietoa pesukoneen kehänopeudesta.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.01.2010 - 19:07

Mitä pienempi runpu ja suurenpi kierrosnopeus sen kuivempi pyykki ja päinvastoin.Näin yksinkertaistettuna,eli miten kovaa se rummun kehä liikkuu. Voiraan puhua myös G-voimasta.ajatteleppa karusellia.

Lisätty: 03.01.2010 - 20:03

Onnistuin kirjoittamaa asian juuri päinvastoin,mutta onneksi kaverit korjasi asian

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2010 - 19:37

pieni tarkennus edelliseen:

Linkouksessa vesipisaraan vaikuttava keskipakovoima on pisaran
massa kertaa ympyräliikkeen säde kertaa kulmanopeuden neliö. Siten
sekä pyörimisnopeuden että rummun halkaisija kasvatus 'parantaa'
linkoustulosta, pyörimisnopeus kuitenkin suhteellisesti enemmän.

Keskipakovoima on suoraan verrannollinen rummun halkaisijaan
ja kulmanopeuden neliöön. Toisin sanoen, rummun halkaisijan
kaksinkertaistaminen kaksinkertaistaa keskipakovoiman, mutta
pyörimisnopeuden kaksinkertaistaminen nelinkertaistaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2010 - 19:38

Maapallollakin on kehänopeus esim päiväntasaajalla 1667 km/h
fi.wikipedia.org/wiki/Py%C3%...rimisliike

groups.google.com/group/sfne...&pli=1