Oletteko nähneet "Soppatykkiä", milloin viimeksi...

...täällä meillä tuolla torilla järjestimme Joulunavajaiset
tarjoamalla soppatykillä valmistettua hernekeittoa, hyvin tuntui
keitto maistuvan tuulisssa säässä kaiken kansan liikkujille.
(Kuulun paikalliseen Työväenyhdistykseen järjestämme vuosittain
kaikenlaisia tapahtumia täälläpäin, seuraavat onkin sitten pilkkikilpailut,
ja muutakin mukavaa sinne on keksitty mm. laavulla kahvia ja makkaroita.

Avainsanat: ei tämä mitään poliikkaa ole mutta kun ei ollut sopivaa aihetta valita niin menköön.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.01.2010 - 22:59

Kyllä se tuossa naapurikunnassa on lähes joka joka viikko ja meilläkin useasti. liekö marttojen tai punaisen ristin rahankeräystä.joskus hernekeittoa ja joskus kalakeittoa. muuten soppatykillä ei voi ampua, johtuneeko nimi siintä että seuraavana päivänä hernekeitto paukkuu

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.01.2010 - 21:33

Eipä siitä ole kuin parisen viikkoa aikaa. Kaupan pihassa oli riisipuurotarjoilu ja sitä ennen sama yrittäjä keitteli mykyrokkaa. Se mies keittää muuten aika hyvän tappaiskeiton.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2010 - 21:39

Vaalien alla noita näkee "Turuilla ja toreilla" :) Hernekeitto maisuu aina jos ei nyt ihan kesäkuumalla tarjoilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2010 - 21:52

Kyllä niitä torilla näkee..ainakin tääläpäin hernekeittoa soppatykeissä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2010 - 21:55

Lähi kukkakauppias oli sellaisen tilannut joulukuun alussa ja hernekeittoa sai sekä kahvit piparin kera, kauppa vietti 20 vuotispäiviä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2010 - 22:03

Uudenmaan Prikaati näkyy vetelevän ihan oikeita armeijan soppatykkejä perässään tuonne Syndalenin ampuma-alueele harva se päivä. Tuskin ne niitä työväenyhdistyksille vuokraa, SPR on asia erikseen nälkäpäivänä.
Niitä tosin on nykyjään Teuvalaiselta yritykseltä myynnissä samanmallisia kuin armeijan keittimet.

www.mil.fi/ruotuvaki/?action...p;aid=2202

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.01.2010 - 22:42

On niitä joskus tuossa kaupan pihassakin ollut. Ja torilla olen myös nähnyt. Yleensä rokkaa tai puuroa tarjolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2010 - 23:20

Oln nähnyt soppatykin torilla ja siitä tarjottiin rokkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.01.2010 - 12:49

Nähnyt olen, mutta keitän sen rokan mieluummin omassa kattilassa ja syön sisätiloissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2010 - 15:35

Asunnottomien yö tapahtumassa jakoivat sellaisesta hernekeittoa, tais olla 17.10.2009.
On se sama kanuuna ollut torilla senkin jälkeen, mutta tuo lienee viimeisin varma havainto.