Minulla on kamerapuhelin nokia 5140 olen napsinut kuvia, mutta ongelma on siinä miten ne kuvat saa koneelle tarvitaanko joku piuha

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.08.2008 - 17:31

Eipä tullut oman puhelimeni mukana myöskää tuota kuuluisaa USB-kaapelia (Nokia 6555) eikä häkättimessä ole edes infrapunaa. Niinpä se on lähdettävä ostamaan kaapeli, niin pysyy puhelimen muisti ainakin kohdallaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.08.2008 - 10:43

Ainakin vanhemmissa malleissa on mukana usp-kaapeli, jonka kautta kuvien siirto voidaan tehdä PC:lle.

Lueskelin tuossa 5140 käyttöohjetta (linkki alla) enkä löytänyt mainintaa moisesta, sen sijaan kuvien siirtoon tarjottiin mahdollisuutta infrapunayhteyden kautta (tämä tietysti edellyttää että tietsikassasi on vastaanottovempeleet, nykyään taitaa olla kaikissa). Lainauksia manuaalista:

Yhteydet muihin laitteisiin
Infrapuna
Voit asettaa puhelimen lähettämään ja vastaanottamaan dataa infrapunaportin kautta. Puhelimen infrapunaportin kautta voit lähettää ja vastaanottaa esimerkiksi käyntikortteja, jos toisella käyttäjällä on yhteensopiva puhelin tai muu laite (esimerkiksi tietokone).

4. Voit ottaa valokuvan ja tallentaa sen painamalla Ota kuva -näppäintä. Puhelin tallentaa valokuvan Galleria-valikon Kuvatkansioon.
Valokuvan tallentamisen jälkeen voit painaa Valinnat-näppäintä ja valita jonkin seuraavista toiminnoista.
• Suurenna — Kuvan lähentäminen.
• Lähetä — Valokuvan lähettäminen multimediaviestissä tai infrapunayhteyden kautta.

nds1.nokia.com/phones/files/..._UG_fi.pdf

Lähteet:
nds1.nokia.com/phones/files/..._UG_fi.pdf

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2008 - 15:33

Ihmeelistä jos kännykän mukana ei ole tullut härveleitä tähän tarkoitukseen..

Jos kännykässäsi on muistikortti niin usb hubilla pystyt ainakin lukemaan muistikorttia ja täten saat siirettyä kuvat koneellesi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2008 - 18:55

Itse lähetän bluetoothilla (jolloin itetokoneessa pitää olla bluetooth ja se pitää olla päällä) tai sitten voi myös kytkeä kännykkä piuhan kanssa kiinni tietokoneeseen. Piuha tulee kännykän mukana. Ainakin pitäisi, ja jollet löydä sitä niin käy esim. Tietoasemasta ostamassa. Verkkokauppa.comissa ja Chlas ulsonilla (en nyt muista mitewn se kirjoitetaan) myydään varmaankin myöskin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2008 - 09:07

Ei tarvita piuhaa,sitä varten on Bluetooth.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2008 - 23:30

Jos ei ole infrapunaporttia koneessa, sen voi ostaa 'infrapunapalikkana' USB-porttiin. Hakusanana johonkin kauppaan USB infrapunalähetin/-vastaanotin tai USB IrDa-adapteri. Näyttivät olevan hiukka yli 20e. Vaihtoehto 2 on sitten tuo datakaapeli (kunhan katsoo vain mikä datakaapeli soveltuu omaan puhelimeen). Vaihtoehto 3. bluetooth (joita myös saa ostettuna bluetooth-adapterina läppäriin, jos BT-tukea ei siinä ole.)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.08.2008 - 20:34

USB-kaapeli tarvitaan