Vuoden viimeinen päivä sarastaa. Miten vietät päiväsi? Mitä ruokaa laitat? Onko perinteiset kuviot?

Lisätty: 31.12.2009 - 10:57

Vapaapäivän kunniaksi on kiva taas kokata. Possun sisäfile on juuri uunissa, lohkoperunat laitan kaveriksi ja lisäksi vihreää salaattia ja bataattivuokaa. Jälkkäriksi tuoreita vadelmia+mustikoita vaniljakastikkeen kera. Kahvia ja Madeiraa. Illalla, jos hiukoo leivän kanssa makrillia, perunasalaattia ja hedelmiä. Kippis sitten myöhemmässä vaiheessa. Muuten vaan lököttelyä, lukemista yms. sisäurheilua.

Avainsanat: päivä ohjelma menu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 31.12.2009 - 18:42

Päivä on ehtinyt jo iltaan töiden parissa. Nakkikastike oli päivän ruokana ja nyt ilta menee puutöissä. Välillä vilkaisen ikkunasta komeita tähtikuvioita.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksistanne. Mitähän puutöitä Ida on tehnyt??

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.12.2009 - 08:43

Töissä Napsuttelen johonkin kahteen asti. Sitten kotiin ja broilerinnuijia uuniin ensin. Illalla jotain kevyttä ja lihottavaa. Perinteet vähän vaihtuu vuosi vuodelta voinnin mukaan. Saa nähdä mihin tänään pystytään. Isäntä ehdotteli tansseihin menoa. Katotaan sitten myöhemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2009 - 09:15

En laita mitään ruokaa ainakaan. Tavallinen päivän tavallisine toimineen, kaupan kautta kotiin ja sitten maalle illansuussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2009 - 09:23

Perinteisesti vietetään: ensin siivoan pikaisesti talon (enimmät koirankarvat veke), roihut laitetaan ulos loimottelemaan, syödään nakkia ja perunasalaattia ja keskiyöllä kaupungille katsomaan ilotulitusraketteja. Yleistä laiskottelua ja "kuka mitäkin tekee" oloa aina siinä välissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2009 - 09:50

Viimeistä viedään joo...iltaa odotellessa!Nuorempi poikani tulee vaihtamaan vuotta meidän työ ja toivotaan että vanhempi velikin saapuisi.Perinteiset nakit,lihapullat,ranskalaiset ja limsat kuuluu tarjoilulistalle tälle iltaa ja tietty joulukarkkien tuhoaminen!!!Raketit ammutaan ja vietetään yhteistä aikaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2009 - 10:44

Siivousta, pyykinpesua, syömistä, tölsyä, saunontaa ja lisää syömistä. Ilta sapuskana salaattia, perunasalaattia, nakkeja,ranskalaisii, lihapullii ja sen sellasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2009 - 11:19

nyt koht suljen läppiksen ja aloitan vanhan vuoden siivouksen , kevyen vain..sit kotaan ja pihalle tulet , kota ruokien valmistusta , loimulohta, folioon rosamunda perunoita, siianmätiä smetanan kera maustein hennoin, sienisalaattia suolasienistä kermavahdon, sipulin kera ,nokipannukahvia ja konjamiini napsu , mustikka lögiä sekä keskiyöllä skumppaa... saunaan ja jos vielä huikoo siellä saunoes, niin nakkeja lämpiämään folioon ja kiukaalle...siin tämän päivän menuu ..:) moikkat kaikkille ja hauskat hetket .. nyt valmisteleen iltaa ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 31.12.2009 - 11:52

Tämä päivä ei poikkea mitenkään muista päivistä. Syön lihakeittoa ja illalla katson telkkaria. Sitten lukemaan ja nukkumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2009 - 12:20

Jouluruokien jälkeen minulla on muodostunut perinteeksi tehdä riisi-tonnikalasalaatti ja tuoresalaatti aattoillaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2009 - 12:51

Nyt päivällä syömme kalakeittoa ja illalla jotain kevyttä.En ole vielä käynyt kaupassa ja mitään ideoita ei ole takataskussa.Kotona olemme,ilta menee katsellessa televisiota ja muiden ampumia raketteja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2009 - 13:22

Nyt päivällä syötiin eilisen iltaruuan tähteitä. Illaksi, kun tulee vieraitakin, broileri-pastasalaattia, kreikkalaista salaattia, lohipiirakkaa, kasvispiirakkaa ja paistan paistovalmiita yrttivoipatonkeja. Lisäksi erilaisia juustoja kera viinirypäleiden ja piparkakkujen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2009 - 13:47

Lapsi oksennustaudissa joten taitaa jäädä taloyhtiön juhlatkin kokematta.
Sen verran korvessa ollaan että kaupungin ilotulitus ei ainakaan tänne näy, varmaan kohtapuolin alkaa se räiske joka tuskin loppuu kello 02 sanoo nyt sitten laki ihan mitä hyvänsä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2009 - 17:29

Tää viikko ollut lomaa.Pääasiassa tänään laiskotellut.Laitan juhla-aterian:nakkeja ja punajuurisalaattia.Ruokajuomana nautitaan hartwallin vichyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2009 - 20:09

nakkeja ja patonkia ruuaksi.
katson kun veljet häärii rakettejen kimpussa.