Mikä olisi hyvä tytön nimi lapselle?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.12.2009 - 13:40

Pelaa tuota perhekerhon hedelmäpeliä ja lukitse kun tulee sopiva nimi kohdalle.
www.perhekerho.net/oppaat/ni...uvalle.htm
Näyttää olevan "nimikone" nimellä tuo aparaatti.

Kysyjän kommentti

Hyvä apu tuollainen nimikone, kiitos hyvästä vastauksesta! =)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.12.2009 - 02:05

Samat höpinälöpinät kuin äskeiseenkin kysymykseen...

Työn nimi olisi Elena Maria Katarina. Elena oli eräs kaunis tyttö, joka oli luokallani lukiossa. Oma nimeni on Maria ja toinen nimeni on äitini nimi, joten jonkinlainen perinne tämäkin. Katarina sopii edellisten kanssa ja siinä on jotain hyvin hohdokkaan ellei jopa kuninkaallisen kuuloista. Olen kaksikielinen ja sitä olisivat lapsetkin, joten ne kirjoitetaan yhdellä E:llä ja I:llä.

Tässä vielä sisarusten lasten nimiä inspiraatioksi: Hugo Gabriel, Wilma Edit Gabriella, Vanessa, Sara Alina sekä Oliver Antero.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2009 - 02:36

yhtä vaikea kysymys kuin edellinenkin.Tuskin siinä apua tarvitaan vaan lapsen vanhempien päätöshän se on.Tosin suvusta saattaa löytytyä toinen nimi.Pojallani nimi on jo neljännessä sukupolvessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2009 - 09:11

Kyllä se nimi aina löytyy luonnostaan, eikä kannata turhaa hienostella. Monet ovat aikuistuttuaan olleet harmissaan siitä että vanhemmat ovat laittaneet epäsuomalaisia "hientostelunimiä" joiden takia lapsi on kasvuvaiheessa tullut kiusatuksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2009 - 09:11

Lumi Kide

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2009 - 09:17

Riina, Pinja, Meri Tuuli, Aina Marina

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2009 - 09:45

Just viikolla mietin,että jos vielä tulis joskus lapsi ja se olisi tyttö,niin nimi olisi Eveliina

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 31.12.2009 - 11:44

Kristiina on nätti nimi. Jos minä olisin saanut tytön olisi tuo nimi tullut käyttöön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2009 - 13:32

Jos vielä tyttölapsen saisin, laittaisin nimeksi Essi Anniina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2009 - 13:44

Minun tyttäreni nimi olisi Ilona Tai Hillevi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2009 - 15:43

Jos nyt pitäisi päättää niin se olisi ilman muuta HELMI Maria Katariina:):)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 31.12.2009 - 18:34

Mirva Marika neitoselle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2009 - 20:18

minulla on ollut pakkomielle lähiaikoina nimestä Babi(baa-bi) mutta suomen laki ei pakosti sallisi nimeä.
Jonnaksi nimeäsin varmaan oman lapseni koska elämässäni on ollu monta speciaalia jonnaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2009 - 20:36

Ajattelinkin aikaisemmin laittaa tytölleni nimeksi Meri-Tuuli. Mieheni ei oikein syttynyt ajatukseen joten nimi muuttui ihan toiseksi.En ymmärrä ollenkaan, miksi supisuomalaiset "Virtaset" laittavat lapselle jonkun sukunimen kanssa sopimattoman nimen, esimerkiksi Jessica tai Margaretha, ja sukunimi onkin sitten vaikkapa "Virtanen". Kaikella kunnioituksella tietenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2010 - 17:52

Lyhyt ja ytimekäs nimi jos sukunimesi on pitkä. Ja jossain kohtaa pitää olla r-kirjain, ettei mene ihan lättänäksi koko nimi. Eija, Mira, Krista, Katri, Emma jne. Minä ainakin löysin tyttärelleni nimen heti kun hänet näin. Uskon, että se tulee kyllä itsestään kun omaa lapseaan katsoo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2010 - 21:01

Minna voisi olla mieleinen