Mikä olisi hyvä pojan nimi lapselle?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.12.2009 - 13:51

Kaikki vanhat poikien nimet kuullostaa korvissani hyvältä esim Eino,Onni Aapo,Allan,Kauko,Väinö,Mikko,Aatos,Ylermi,Untamo,Sakari,Kaapriel Johannes,Asko Aarre.Siinä sinulle poikien nimiä.

Kysyjän kommentti

Annoit niin monta nimeä, että ansaitset pokaalin! =)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.12.2009 - 01:58

Meillä ei ole lapsia, mutta olemme kuitenkin puhuneet asiasta avomiehen kanssa. Pohdimme koiran nimeä kuukausitolkulla, joten lapsenkin nimi on meile ilman muuta tärkeä.

Mä olen kieli-ihmisiä ja päätin jo vuosia sitten, että poikalapsen nimissä tulisi ehdottomasti olla yksi nimi Seitsemästä veljeksestä. Omaan korvaan Tuomas kuulostaa komeimmalta, joten se on niistä yksi. Halusin myös yhden suvussa kulkeneen nimen ja sitä varten tuntui sopivimmalta mummuni sodassa kuolleen veljen nimi. En kerro sitä tässä sen harvinaisuuden vuoksi, mutta T:llä alkaa sekin. Varsinaiseksi nimeksi tulee Sampsa.

Kirjastossa on paljon nimioppaita, joissa kerrotaan myös nimen historia ja muun kieliset vastineet. Väestörekisterikeskuksen sivuilta voi tarkistaa nimen tavallisuuden verkkopalvelut.vrk.fi/Nimipa...lt.asp?L=1

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2009 - 08:57

Kaikki suomalaiset nimet ovat hyviä.
Meillä oli aikanaan vaikea löytää pojallemme nimeä. Anoppi sitten kysyi miten olisi Jouni ja se napsahti heti. Toinen nimi, Johannes, kulkenut suvussa kauan.

Lisätty: 31.12.2009 - 08:59

Niin, kansainvälistyminen vaikuttaa nykyään, sattumalta poikani nimessä ei ole öökkösiä ja se on hyvä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2009 - 09:53

Kimi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 31.12.2009 - 11:42

Henrik on myös hyvä nimi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2009 - 13:33

Mikko Aleksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2009 - 13:37

Pelaa tuota perhekerhon hedelmäpeliä ja lukitse kun tulee sopiva nimi kohdalle.
www.perhekerho.net/oppaat/ni...uvalle.htm
Näyttää olevan "nimikone" nimellä tuo aparaatti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 31.12.2009 - 18:34

Topi Oskari olisi erittäin jämerä miehen alulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2009 - 20:16

älä anna liian pitkää nimeä. eivät ole suosittuja muitten samanikäisten joukossa. tai jos muut pitävätkin lapsi itse häpeää sitä. ainakin usein on näin.
sattuisiko joku suvussa kiertänyt nimi hyvin osuvasti?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2010 - 17:48

Joku nimi, josta saa helpolla mukavan ja positiivisen lempinimen on aina hyvä. Esim. Timosta tulee Timppa, Akselista Aksu, Juhanista Jussi jne. Kaikki ovat hyviä pojan nimiä eivätkä niitä erikoisia, joista ei edes tiedä onko kyseessä poika vai tyttö.