Mummola kuulostaa paremmalta vaikka siellä vaarikin olisi vielä, eks' vaan?

Tässä sama juttu kuin "mummon markka" kuulostaa paremmalta eli sanotaan "mennään mummolaan"

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.12.2009 - 20:15

tässä taas yksi esimerkki ettei tasa-arvosta vielä ole tietoakaan

kuulostaa sitten kuinka hyvältä tahansa

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.12.2009 - 20:26

Joo tasa-arvo kysymykseen ei mielestäni mummolaa voi kytkeä

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.12.2009 - 20:42

Jaa, mistähän tuo mahtaa johtua. Olisiko syy se että mummo on lapsille ollut kuitenkin se eniten läsnäollut henkilö siellä. Vaarit yleensä pysyttelevät kauempana mielipiteineen: naiset hoitaa lapset jne.
Mutta lapsen suuhun tuo mummola kääntyy helpommin kuin vaarila.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2009 - 20:43

Lapseni sanovat käyneensä mummolla ja vaarilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.12.2009 - 20:59

Me käytiin aina mummolassa, mutta oli siihen selvä syy. Vaari kuoli samana vuonna kuin minä synnyin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2009 - 21:03

Meillä mummola on mummola mutta kun lapsen toisetkin isovanhemmat vielä elivät, mentiin aina ukkilaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2009 - 21:06

meillä tullaan mummilaan ... mut itse ain kävin mummolassa , vieläkin kun sen talon ohi ajamme , niin sanon et katos siin on mummola .. rakkaudella , vaikka mummo jo ollut kauan pois keskuudestamme :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2009 - 21:12

Minä menin aina mummon luose...kun mummot elivät yksin...
Minun tyttären lapset tulevat mummille...en voi olla mummo..kun mummot on vanhoja...näin väittivät lapet nuorempina..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2009 - 22:11

Kyllä se niin on

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2009 - 01:35

Kyllähän mummola on parempi sanavaihtoehto kun vaarila, mutta ukkilakin on ihan hyvä, jos siellä on vain se ukki paikalla. :) Meillä sanottaisiin mummulle ja papalle, mutta jos on vain toinen siellä paikalla, niin eihän sitten voi niin sanoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2009 - 01:44

Tulipahan vaan mieleen kuinka yksi pikkumuksu kiitti avoa jouluna, että "kiitos Jani-EMO". Avomies on siis lapsen eno, mutta kaksi N-kirjainta niin lähekkäin oli vissiin liian vaikea ääntää.

Jos vain toinen on elossa, niin voihan sitä silloin puhua vain mummusta, mutta noin yleisesti meillä puhuttiin kyllä isovanhemmista. Tuntuisi vähän syrjivältä ukkia/vaaria tms. kohtaan

Lisätty: 31.12.2009 - 01:45

What I was trying to say was, että pikkulapset eivät osaa puhua ja mumiseminen on helpompaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2010 - 09:17

Meillä mentiin ukkilaan kun lin pieni