Minkälaisia "huvituksia" ehdotatte alle 18 vuotiaille uutena vuotena, kun ilotulitteet ja tähtisadetikutkin on kielletty?

Taskulampuilla ja ledvaloilla tuikkimaan.

Avainsanat: ilotulitteet kielletty alle 18 vuotiailta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.12.2009 - 21:59

kannatan ampumista vanhempien valvonnan alaisena. Ainakin omat lapseni saavat ampua raketteja valvonnassani tänäkin uutenavuotena. Osta edes tähtisädetikkuja heille mikäli ovat pieniä lapsia.

Kysyjän kommentti

Kiitti hyvästä vastauksesta. Lapseni ei enään 15 täytettyään lähteneet meidän kanssa vaan omissa porukoissa viettämään vuodenvaihdetta. Uskottelen itselleni että he vain katselevat vierestä kun aikuiset ilotulittavat ja polttelevat sädetikkujaan!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.12.2009 - 14:11

Katsominen ei ole kielletty.
Olen käynyt tyttäreni kanssa katsomassa kaupungin ilotulitusta jo silloin, kun hän oli kaksivuotias.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2009 - 14:43

Kannatan tuota ammuskelun katselua, sehän ei ole vielä kiellettyä. Vai onko sittenkin? Vakavasti puhuttaessa:on vain hyvä ettei alle 18v. saa enää käsitellä ilotulitteita ja tähtisädetikkuja. Heidän keskuudessahan ne isoimmat vahingot on aijemmin sattuneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2009 - 18:04

Vaikkapa valokuvaamalla ilotulituksia nykyisillä kameroilla olettaisin onnistuvan.voisiirtää tietokoneelle ja tehdä parhaista kuvista Power Point esityksen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2009 - 18:30

Jos tulisija löytyy kotoa, niin uudenvuoden tinojen valaminen on mukavaa touhua. Ja siinäkin hommassa on ainakin lapsukaisilla oltava aikuinen valvomassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2009 - 19:17

hmmm , meillä tämä laki on kuin veteen piirretty viiva:D mamma valvoo..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2009 - 19:50

Naamiaiset joka vuosi oma teemansa, tänä vuonna esim. hallitus/politiikot ja sitten kadulle telmimään ja hulluja huutelemaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.12.2009 - 20:34

Kyllä he voivat katsella niitä vierestä ja keksiä vaikka piirileikkejä. Yksi hyvä konsti on ja sillähän jopa ansaitsee: kulkiessaan siellä juhlijoiden joukossa kerää samalla kaikki pantilliset tuotteet talteen. Huvi ja hyöty yhdessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2009 - 09:08

Yleisten ilotulitusten katsominenhan on sallittua. Tinanvalanta on perinteinen, uuteen vuoteen kuuluva asia. "Hulluksi" ei tarvi tulla edes uutena vuotena, muutenkin voi olla hauskaa! Kaupungissa en menisi aattona illansuussa ulos mistään hinnasta vaikka olen aikuinen , tai ehkä juuri siitä syystä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2009 - 20:27

no aina voi niitä katsella. joskus pienempänä käytiin kanssa pulkkamäessa tuolloin.
iso porukka suuntaa leville tähän aikaan myös.

on se kyllä aika outoa että tuollainen asia kuin tähtitikut kielletään alle 18 vuotiailta ja sitten annetaan lasten valaa tinaa. turvallista?