onko napsulaisista tämä oikea % rikkailta maksaa moraali veroa ? Mauri Pekkarinen: Rikkaille lätkäistävä moraalivero.......

minun mielestäni tuo on ihan liian vähän...en nyt saanut toimimaan linkitystä ilttiksestä..

Lisätty: 30.12.2009 - 12:19

kiitos linkistä jumppis ... :)

Avainsanat: prosentti vero lisää rikkaille

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.12.2009 - 11:57

Moraalia vahvistava vero rikkaille; www.kauppalehti.fi/5/i/talou...mp;ext=rss
Jokohan linkki "kuppalehteen" toimii?

Minä en ole maksanut tähän ikään vielä koskaan omaisuudesta veroa!
Ehkä en ole perinyt sitä? Tai sitten en ole saanut ketään tekemään sitä minulle.

Kysyjän kommentti

kiitokset kaikkille vastauksestanne .. hyvää loppiaista kaikille !

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.12.2009 - 11:53

En ymmärrä mitä Mauri nyt ajaa takaa... liittyy ehkä Kepun pj-kisaan?! Ei ole kyllä lätkäisystä puhunut mutta ilmiselvää poliittisten irtopisteiden keruuta, tietää itsekin ettei asia mene läpi. Riittäisi kun veron maksaa kerran mutta niinhän se ei ole nytkään, kaikesta omaisuudestaan joutuu maksamaan veroa vuosittain ja sen pitää riittää.
Keinottelijat sen sijaan olisi hyvä saada kuriin, mutta kun tuppaavat häipymään taikkulaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2009 - 14:22

Ahmatin kanssa samoilla linjoilla, että kerää irtopisteitä.
Tuollaisten sanojen käyttö saattaa ärsyttää rikkaita varsin moraalittomiin päätöksiin, jos on hiljaa mielessään sellaista miettinyt.
Vanhanen ja Katainen saavat minun pisteeni siitä, että he sanovat suoraan, että "nyt nostetaan veroja" ilman kiertoilmaisuja.
Veronkorotuksista en silti pidä, mutta eipä se raha valtiolle tyhjästä tule.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2009 - 19:18

siittä vaan, ei koske mua:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2009 - 17:58

Tuollaisella jutustelulla ei ainakaan kerää irtopisteitä niiltä rikkailta, kai nekin äänestää...
Moraalivero kuullostaa kyllä enemmän kuin hölmöltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2009 - 20:39

politikon puheita. hyvin harkittu. erittäin vaikeasti muotoiltu.

"..esittää, että hyvätuloisille asetettaisiin yhteiskuntamoraalia vahvistava vero. "

suomennettuna:
"ne jotka saa enemmän vois antaa osan omastaan muille. huonompiosaisille. tällä tavalla niillekkin tulis parempi mielin. sen jälkeen nää rikkaat voi olla hieman hurskaampii."