Ostatko ilotulitusraketteja uudeksi vuodeksi ? Onko tapana paukutella ?

Avainsanat: ilotulitus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.12.2009 - 23:27

enpä ol ostan, ku noit tähtitikkui joskus lapsosen ja omil kin lapsil niit sit ostin, joita me polttelimme sit ulkosalla .. ihmettelen vaan , et mix nykyisin nekin on kiellettyi, ku joskus aikasemmi ne oliva jopa kuusen koristeen ja siel ne ilosest paloivat .. tais kyl palaa se kuusi ki välil.. jos oikke muistan.. jos et ymmärräntän täst txt mittää niin annan kyl suomennoksen .. ota vaa rohkeest selvä .. !.. :)

Kysyjän kommentti

Ymmärsinhän mie, ei tarvinnu suomentaa =)
Moisista sädetikuista syttyi miullakin joskus kuusi palamaan ja sen jälkeen en ole tikkuja ostellut. Aikaa tästä tapahtumasta on jo 15 v.
Kaikkea hyvää siulle vuoteen 2010 =)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.12.2009 - 21:11

Tästä olikin jo keskustelu,mutta kertaus on opintojen äiti!Nuorena oli pommit ja raketit elämääkin tärkeämpiä ja ihme kun sormet on vielä tallella.Nyt ehkä vähän aikuistuneena ajattelen ihan päinvastoin.Ei ole mitään järkeä paukutella ja ampua raketteja!Voi niitä koiraparkoja jotka räjähdyksiä kammoaa....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 21:39

Ei ole varattu..eikä varata..ihan tarpeeksi paukutusta muutenkin...ja turhaa rahan tuhlausta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 21:43

Se aika elämästäni on ohi ja lapset paukutelkoot jos haluaa. Ovat aikuisia, päättäkööt mihin rahansa käyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.12.2009 - 21:46

En osta, enkä ole ostanutkaan kuin yhden ainoan kerran joskus aikoja sitten. Turhaa se on, ja näkee noita ihan tarpeeksi muiden paukuttelemina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 23:57

Jees

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2009 - 01:17

Kyllä sitä aina muutama paukku menee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2009 - 02:33

"Eläinten hyvinvointia ajavat järjestöt muistuttavat, että ilotulitus aiheuttaa ongelmia eläimille ja se vammauttaa monia ihmisiä. Järjestöt ehdottavatkin, että jatkossa ilotulituksia saisivat järjestää ainoastaan alan ammattilaiset. "

yle.fi/alueet/lappi/2009/12/...21795.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2009 - 08:12

Vastaanpa minäkin vissiin jo kolmannen kerran, että en osta enkä paukuttele turhuuksien turhuutta ilmoille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2009 - 18:42

Jälkikasvun ja lapsivieraiden iloksi aion huomenna suunnistaa juniorin kanssa rakettiostoksille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2009 - 19:22

ooon iso kasa, lapset osti ja mamma sulkee silmänsä suomen uusilta laelta:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.12.2009 - 20:22

Kuten taannoin aiemmassa vastasin niin en aio ostaa, katselen lähistöllä olevaa perinteistä uudenvuoden tulitusta ikkunasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2009 - 08:44

En osta, katselen ja kuuntelen kun en muutakaan voi.
Minusta rakettien ampumiseen tulisi joka "kylässä" määritellä yksi yhteinen paikka ja aikuisten toimittamana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2009 - 12:25

Sain kiinalaisia, siis näitä kiinareita 900kpl. Saattaa olla että ei tule pamautettua ainuttakaan, kylmyys ja kaverin kuumeilu estänevät tuon.