Keitä teitittelet ?

Avainsanat: teitittely

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.12.2009 - 21:31

Kumpa osais kuten eräs Sherifi Floridassa, tulin karttakaupasta vuokraamalleni autolle ja hän halusi kysyä jotain. En heti ymmärtänyt, kysyi sitten Countryani. Kun sai tietää kolkan EU-sta niin kumarteli syvään ja hoki "Wery Fine Sir".
Sitten huomasin että sitä oli "Sir" muuallakin asioidessaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.12.2009 - 21:07

Kehonkieli ja olemus viestittää koska kannattaa teititellä ja koska ei.Yleensä teitittelen vanhempia ihmisiä mutta kyllä sen vaistoaa kun voi sinutella ihmistä .

Lähteet:
Olkaa niin ystävällinen!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 21:27

En teitittele ketään, me olemme kaikkia samanarvoisia
ihmisiä, miksi pitäisi teeskennellä joitakin kohtaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 21:40

Iäkkäitä ihmisiä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 21:41

Kyllä aika harvoin teitittelen...kun vanhuksetkin haluavat. nykyään.attä sinutellaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.12.2009 - 21:44

En nykyisin juuri ketään. Minua vanhemmatkin ihmiset haluavat, että heitä sinutellaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 21:44

Uskokaa tai älkää! Minä jouduin teitittelemään anoppiani ja appeani. Kaikki siinä kodissa teitittelivät isää ja äitiä. Ainoastaan nuorin lapsista sinutteli vanhempiaan.

Appivanhempani ovat kuolleet jo parisen vuotta sitten. Muuten seuraan tilannetta ja teitittelen vanhempia ihmisiä, jos he ovat sen oloisia, että niin pitää tehdä.Yleensä sinuttelen kaikkia.

Lähteet:
minä, te ja sinä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 22:25

Ruotsissa opin sinuttelemaan kaikkia ja kalle kustaakin on sinut ,joten en ketään!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 23:13

no tilanteen mukaan , joten kasvatus seuraa vieläkin mummelia ....mut olen huomannut kun täytin parikertaa nuoruus iän .. niin minua kyl teitilään ja se ottaa hieman nuppiin, kun en mielästäni ole kuin se 25 ja RISAT X ....... :))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 23:14

Näinhän se pitäiskin olla,mutta mun mielestä trendi oli joitain vuosia sitten,varsinkin kaupoissa,että kassahenkilöille oli tähdennetty teitittelyä.Joskus olen sanonut,kun huomattavasti nuorempi kaveri myy tai esittelee jotain ja aloittaa ensteks" te" ja ykskaks yllättäen onkin taas"sä" ja sekös mua nyppii,niin sanoin että koeta nyt päättää olenko te tai sinä,et jompi kumpi.Toisaalta on aika huvittavaa kuunnella jonossa kassalle,kuinka parikymppiset teittittelee parikymppisiä.
Kassalle jos tulee tämmönen iäkkäämpi henkilö,joka tervehtii "terve",niin on aika tylyä kassalta vastata teititellen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2009 - 01:30

Muutamia teitittelen, mutta en osaa määritellä miksi.
Jos ihminen on kovin vanha, niin ainakin silloin. Joskus teitittelen nuorempia, kun olen mukamas hauska ja siihen liittyy jokin vitsi tai tarina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2009 - 03:01

en ketään ku en osaa.. kuulostaa liian oudolta mun suusta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2009 - 08:14

Työni vuoksi iäkkäitä ihmisiä silloin kun he tulevat uusina asiakkaina meille. Aika pian he kyllä pyytävät sinuttelemaan. Teitittelen myös iäkästä, tuntematonta ihmistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2009 - 08:58

Vanhempia,arvokkaita henkilöitä. Teitittelymuotoa voi myös kiertää kun ei ole varma miten tulisi menetellä. Usein ne henkilöt sinuttelevat ensin (työyhteyksissä) ja silloin heitä voi myös puhutella samoin.
Kuulostaa aika kummallislta jos kaupan kassalla yli 80 vee-ikäistä tätiä nuori "kassatyttö" suoraan sinuttelee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2009 - 11:14

hyvin harvoin joutuu enää teitittelemään.

Teitittelen aina vanhuksia/ ikäihmisiä, koska se kuuluu heidän maailmaansa. on myös muutamia muita tilanteita kuten virallinen asiointi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2009 - 13:32

Vanhempia tuntemattomampia ihmisiä teitittelen aina. Teitittely sääntö on tiukempi tuolla keskeisessä euroopassa. Jos siellä sinuttelee siihen lupaa saamatta niin arvostuksesi on mennyt.
Eli siellä on vielä ns. sinukaupat tehtävä. Kuten joskun meilläkin täällä oli. Tämä osoittaa kunnioitusta toista ihmistä kohtaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2009 - 18:38

Iäkkäitä ihmisiä, jotka eivät ole minulle entuudestaan tuttuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2009 - 20:00

Aina olen teititellyt vanhempia ihmisiä mutten omia vanhempiani koska he kielsivät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.12.2009 - 20:19

Vanhempia ihmisiä ja meidän asiakkaitamme.