Millainen puhetyyli sinulla on ?

Avainsanat: puhetyyli

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.12.2009 - 21:33

Minulla on sellainen kiva karjalainen puhetyyli, joskus joku
saattaa jäädä minun kanssa puheissaan jälkeen, tykkään vilkkaasta
idearikkaasta keskustelusta kaikememmoisista asioista. Joskus sattuu
joku harvasanainen joukkooni, poistun silloin hyvin nopeasti paikalta.

Kysyjän kommentti

Miula sekottunu karjala ja savonmurre. Etelä-savosta lähtöisin ja nyt mie asustelen Pohjois-savossa.
Hiljaisesta ja rauhallisesta tyylistä en miekää nii kovin perusta =)
Hyvää alkanutta vuotta 2010 !

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.12.2009 - 21:03

Sehän vaihtlee tilanteen ja ihmisten mukaan.Puhun kai aika värikkäästi mutta asiallisesti ja kiroilua vältän vaikka joskus lipsahtaa mutta ei lasten kuullen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.12.2009 - 21:42

Sekamurteinen muuten normaali puhetyyli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 22:03

Mun mielestä mulla on ihan sivistynyt puhetyyli,rönsyillen joskus stadin sanoja ja sekamurretta,jota tarttuu erikielisiltä ihmisiltä,mutta olen tullut ymmärretyksi kotona ja kaukana,eikä turpiin ole tullut ;-D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 22:11

Rauhallinen, pohojalainen sanasto meleko pitkälle. Oon asunu niin kauan kotikonnuilta muualla, että tahttoo tuo pohojanmaa sanasto unohtua. Muutaman päivän päästä päässee taas kuuntelemmaan ja muistelemmaan sitä puhetyyliä lapsuuvenkojissa, ko meen isällä käymmään. Että semmosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 23:30

sellane ku kirjotanki ... elikäs kettä ei ymmär .. ainaka tuol tois puol suomme .. :))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 23:57

valitettavasti murteet sekaisin. Kymenlaakso, Häme ja Etelä-Karjala. Siinä yleiskielen sekamelskaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2009 - 01:33

Auttavaa kirjakieltä pohjalaisittain murtaen.
Ei trenkää kenekään tulla sanomaan, että ei ymmärtänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2009 - 03:02

nopee ja epäselvä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2009 - 08:17

Savonmurretta ja kirjakieltä. Riippuu vähän tilanteesta. Joskus puhun kuulema liian nopeasti, joskus epäselvästi, mutta yleensä olen tullut ymmärretyksi. Työ on lisännyt murretta puheeseeni. Joku muu hävittää puheeni kokonaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2009 - 08:53

Tavallinen, kirjakielen puhetyyli josta on tarkoitus kaikkien saada selvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2009 - 10:08

Sain asiakkaalta kuulla, kun se mietti miksi minun puhetyyli kuulostaa niin tutulta, että Arja Korisevahan se siitä mieleen tuli. No paljon mahdolista, kun on osa sukua Toivakasta :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2009 - 18:40

Puhun nopeasti ja selkeästi. En puhu millään erityisellä murteella, joskaan en nyt puhtaasti kirjakieltäkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2009 - 19:09

Tällainen rauhallinen häme-tyyli. En siedä mitään kimittäviä ja honottavia kaupunkilaisnaisten tyyliä. Kun puhutaan, niin miksi ihmeessä loput lauseesta nostetaan jotenkin ylös ja honotetaan.
Yritän puhea selkeästi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2009 - 19:23

suomalaane ja pohjalaanen /osittain

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.12.2009 - 20:19

Vaikea minun on sitä sanoa, kuulija sen huomaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2009 - 08:33

Puhun kirjakieltä. Nuoruudenystävien kanssa palaa slangi jossain määrin puheisiin vaikka poikani murrosikäisenä sanoi: äiti älä käytä slangin sanoja se kuulostaa tyhmältä. Nuorten ja imeväisten suusta se totuus kuullaan.