Keräättekö kynttilöiden jämät johonkin tarkoitukseen? Ystäväni sulattaa ne ja imeyttää munakennoihin ja käyttää takan sytykkeeksi.

Avainsanat: kynttilän jämät

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.12.2009 - 19:59

En kerää kynttilän jämiä,mutta sain eräältä naiselta just sellaisen taideteoksen mikä oli tehty näistä aineista,on kuulema ihan hitti tuote.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 29.12.2009 - 19:21

Olen aina heittänyt kynttilän jämät roskiin, mutta eipä minulla olekaan takkaa, jossa voisin ne käyttää. Mutta eikös se takka mene pilalle, kun sinne steariinia kertyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 19:32

Minäkin olen heittänyt roskiin..takka kyllä on..mutta käytän sytykkeenä tuohia...
Munakennot olen ihan polttanut saunan uunia sytyttäessä...siihenkin laittanut..kuivia koivunrisuja.väliin...ja hyvin on syttynyt..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.12.2009 - 19:36

Jämiä en kerää, mutta tuikkupohjat menee uusiokäyttöön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 20:32

Roskiin menee miullakin kynttilän jämät. Eikä tule pieneenmieleenkään sytyttää takkaa niiden avulla !! Vain tuohi siihen tarkoitukseen, kestää hormit puhtaana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 23:19

Nuorempana keräsin ja tein niistä ison kynttilän siirappipurkkiin. Sydänlankaa saa ainakin Sinooperista, varmaan Tiimaristakin. Sulattelin ne möykyt jollain vanhalla kattilalla ja kaadoin sinne purkkiin, sydänlanka oli laitettu pohjan läpi jotta pysyi hyvin paikallaan jähmettymisen ajan. Vaikka projekti onnistui ihan hyvin, en ole sitä sen jälkeen tehnyt. Jos niitä raatoja tulisi ämpärillinen viikossa niin ehkä sitten, mutta kun enimmäkseen palaa kuitenkin niitä tuikkuja niin eihän niistä mitään jää jäljelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2009 - 01:55

Jos sellaisia jää, niin laitan ulkoroihuihin täytteeksi, että palavat kauemman.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2009 - 08:42

Roskiin menee, ovat jätettä. Takat sytytetään tulitikulla ja koivutuohen avulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2009 - 18:47

Roskiin menee ja lämpökynttilöiden kuoret metallinkeräykseen.