Maata kutsutaan siniseksi planeetaksi runsaan veden takia, vaikka vesi on väritöntä kuis se silleen mennee?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.12.2009 - 02:25

Siinä on yksi asiantuntijavastaus, jos lakkaat jo jankuttamasta

igs.kirjastot.fi/fi-FI/iGS/k...discussion

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.12.2009 - 14:49

Ymmärtääkseni maapallo näyttää siniseltä kun sitä katsoo avaruudesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 15:28

Eihä se nii meekkää. Tuohan on vaa niitä kerrottuja uskomuksia, joita sitten kerrotaan jälkipolville, jotka sitten interventin kyselypalstoilla sitä kyselevät. Koskaan ei kerrota kuinka paha värisokeus aikanaan parhaimmalla läpän heittäjällä olikaan... Sellaista sanaahan ei tunnettu vielä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 17:13

Kyllä vesikin näyttää siniseltä vaikka ei sinistä olisikaan. Ja kun tuolta avaruudesta maapalloa katsoo,niin sinertävältä näyttää koko Tellus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 17:32

Nämä atmosfäärit ja ilmakehät sen tekee kaukaa katsottuna siniseksi.Kyllä minäkin ihmettelin sitä ensimmäisellä avaruuslennollani mutta Juri Kakaar mulle sen sitten selosti...No,ehkä se ei niin mennytkään.....Se Jurin sukunimi meinaan...;-)

Lähteet:
Kuvista ja telkusta nähnyt

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2010 - 17:49

Sininen on lähimpänä