Mitä tarjoat uudenvuoden aattona,onko jotain perinneruokia?

Meillä ei ainankaan syödä nakkeja,olen suunnitellut uuden kinkun ostamista,jos löytyy sopivan kokoinen ja halvalla.

Avainsanat: kinkkua lisää

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.12.2009 - 12:04

Uutena vuotena perinteisesti teen pellillisen lihapiirakkaa, pari pellillistä omatekemää "omasta päästä" - pitsaa, ja vuosikymmeniä myös mukana ollutta salaattia; riisiä kalaliemessä keitettynä (tähänsopii vain puuroriisi mielestäni),, jonka sekaan tonnikalaa, purjoa ja sipulia pieneksi silputtuna (kuulemma nostaa ... kuntoa joulun jälkeen), erilaisia sillejä + lämminsavu/muuta lohta, Pälkäneen limppua, jne... tarjottava tuntuu suurtöiseltä, mutta suurimman osan voi tehdä jo edellisenä päivän ns. puolivalmiiksi, njammm...

Kysyjän kommentti

Siulla on oliut oikein itsetehdyt herkut uudenvuodenaattona,taidat olla ahkera leipoja.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.12.2009 - 11:08

Nakit ja perunasalaatti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 11:10

Nakkeja,lihapullia,ranskalaisia ja salaatteja.Nää on ne normit!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 11:12

Tuo kysymys oli itselläkin mielessä ja itselleni eli mitä tarjoaisin uutena vuotena vieraille, ovat kaikki aikuisia.
Nakit,perunasalaatti ja uusi vuosi, ei kiitos!
Ostin ennen joulua Tuomaan torilta savustettua lammaspaistia ja ehkä siitä ainakin jotain kehittelen. Ei jouluun viittaavia ruokia ainakaan, niitä on jokainen saanut syödä jouluna jos on halunnut. Jokin ihana salaatti täytyy ainakin keksiä, aineksina ananasta, pähkinää, avocadoa...eli hedelmäistä joka tapauksessa. Jälkiruoan kohdalla ei sytytä mitään, täytyy kurkata vaikkapa Kotilieden sivuille, sieltä voi löytyä vinkkejä. Juusto ja hyvä portviini saattaisvat olla jälkiruokana ok.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 11:21

Ei missään tapauksessa nakkeja eikä perunasalaattia. Porsaanfileen paistan, uuni- tai lohkoperunat ja raikasta salaattia. Tuoreista marjoista jotain ja loppu 10 v Madeira-viinistä joutaa nautiskella pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.12.2009 - 11:48

Pari palaa leipää jos nälkä yllättää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 12:59

Se nakit ja perunamössö mut kossu on kuitenkin se tärkein...Porukat ostelee muuten nyt innolla kinkkuja kun niitä saa puoleen hintaan ja allekin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 13:15

kissa äippälle osta savustettua kalkkua palanen ja lämmitä uunissa on niin taatisen hyvää .. oli meillä jouluna sellaistakin pöydässä , kun kakki vieraat eivät syö sikaa laisinkaan.. mut kotaan laitan loimuamaan lohta , siikamäti smetanaa ja pottuloit foolioon ...valkkaria juomaksi , sekä nokipannukahfeet kera tillaksen konjamiiniä ..voi ol et jos saunas tulee huiku olo, niin kiukaalle nakkeja foolioon .. siinäpä se tämän mäen aatomenuu ja noiden rääpiäisiä sit seuraavana päivänä , jos sihen sit naudanpaistia lisäksi ja salaattia niin eiköhän me pärjätä ...uuden vuoten alku ja vanhan vuoten loppu ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 14:38

Teen broilerisalaattia, kasvis- ja lohipiirakkaa, kreikkalaista salaattia ja paistan paistovalmiita yrttivoipatonkeja. Näillä ruokin oman sekä ystäväperheen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 14:44

Minä teen pitsan uudeksivuodeksi ja salaattia....ei sen kummempaa..kun ei tule vieraita..

Lisätty: 29.12.2009 - 19:15

Tyttären paukkuja pelkäävä koira tulee vaan hoitoon..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 18:53

Tortilloja ajattelin täytellä riisillä,jauhelihalla ja salaatilla. Lisäksi sipsejä valkosipulidipillä ja juomaksi siideriä. Näillä otetaan tämä uusi vuosi vastaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 19:35

Hyviä salaatteja. Perunasalaattia ja nakkeja ilman muuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 20:49

Nakit ja perunasalaatti ei kuulu menuuseen !!
Tänä uutena vuotena se on kala voittoinen. Lohta savustettuna sekä kraavina, lohipiirakkaa, tuoresalaattia ja patonkia. Ja tietysti ruisnappeja päällystettynä mädillä.
Jälkkärinä juustotarjotin ja hyvää viiniä. ( ei me sitä tarjotinta syödä, vaan siinä olevat juustot, vitsi, vitsi . .. hmmm huono ! )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 22:34

Tuota perunasalaattia (varsinkaan kaupan) ei tule syötyä muutenkaan, miksi sitten nyt. Toisaalta jos menen taloyhtiön grillihapeninkiin niin varmaan nauraisivat minut sieltä ulos jos kainalossa olisi lampaanpotka. Katos on tossa kymmenen metrin päässä ovesta joten voihan sitä ostaa jääkaappiin erilaista ruokaa ja valita sopivat sitten kun käynyt siellä ensin tutkimassa tilanteen. Uskoisin että jotain hyvää lihaa, tosin useimmalla on siellä varmaan kärventymässä pelkkää makkaraa...