Mikä talvessa on mukavaa?

Kysyin tätä pojalta ja hän siihen: no se, kun voi tehdä lumiukon ja potkasta kierrepotkulla siltä pään pois. Mielestäni myös se, että voi syyä lapasesta lunta.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.12.2009 - 10:38

Lumi on talvessa parasta ja sen tuomat monet mahdollisuudet.Lapsille lumi on tärkeää,kun saavat rakentaa lumilinnoja,lumiukkoja,tehdä tunneleita ja lumipalloja,unohtamatta hiihtoa ja luistelua.Minustakin lumi on mukavaa ja nyt sitä riittää.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.12.2009 - 10:38

Jos ois nnon talvi,niin:paljon lunta,kovat pakkaset,tähtitaivas ja lumen narina kenkien pohjassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 10:42

laskettelu , hiihtäminen ja potkukelkkailu ym hauskat talviharrastukset

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 10:44

Moottorikelkkailu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 10:46

Lumityöt!!
Ilman sarvia ja hampaita: näin on etenkin kun niitä ei olisi pakko tehdä - mutta joskus ehdin ennen isäntää kolan varteen:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 11:05

Hiihtäminen ja pilkkiminen.Lumityöt ja polttopuun hankkiminen metsästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 11:07

Eräänlainen lepo, rauhallisuus. Vastakohtana kesä joka on mielestäni aika levoton vuodenaika.
Talvella voi keskittyä harrastuksiin (en tarkoita hiitämistä tms.).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 11:15

Kun tuli talvi halla pani jäät ja järvet kantaviksi ja villahousut vehkeet peitti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 11:23

No ei oikein mikään sillä en pidä talvesta. Luonnon kauneus on sentään hienoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.12.2009 - 11:42

Ei yhtikäs mikään. Jos olisi mahdollista, niin häipyisin talveksi johonkin lumettomaan ja pakkasettomaan paikkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 13:23

kun nulkona tuuli pauhaa ja lumimyrskyää , niin käpertyä suffanurkkaan takkatulen ääreen nauttia kiirettömästä ajasta ja tehdä käsitöitä .. niitä kun ei kesällä kerkeä , silloin ollaan ulkona ja on ne kesä puuhat ..ja tietty se puhdas lumi joka siistii alleen kaiken mustan ja pimiän syksyn..antaa myöskin valoa hieman tän kaamoksen keskel ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 13:40

Se on parasta, että voi olla kuin karhu pesässään talviunilla, rauha, ei kiire minnekään ja vielä parempaa - kevät ja kesä on vielä edessä;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 14:40

Kun on sopivasti pakkasta eikä tuule, on kiva kävellä kun lumi kimmeltää ja narskuu mukavasti kävellessä. Kovaa pakkasta ja lumipyryä inhoan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 15:38

Tavlinen maisema on ihan kaunis...hiihtämässä voi käydä muutaman kerran..ihan kuntoilun vuoksi..
Lumityöt ei kyllä mitään hauskinta hommaa ole...mutta pakko tehdä...kun on oma talo..

Olen kyllä haaveillut ....jos jossakin vaiheessa voisi talvet viettää lämpösessä..
Nyt Turkin reisussa pähkäiltiin ystäväni kanssa...jos kevätpuolella mennään kuukaudeksi...ja vuokrataan asunto,siksi ajaksi...kun niitä saa tosi halvalla...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 16:42

Lakaissa lumet auton päältä ja sulatella parkkihallissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.12.2009 - 17:51

Valkeus, kauniit timanttiset puut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 18:57

Lähinnä maisemat ja lasten riemu ulkoleikeissä. Itsekin voi tehdä lumiukkoja ja -linnoja ja vaikka mitä lähinnä jälkikasvun kanssa. Vaikka kiipeilyseinän. Ja se ettei tarvi kiirehtiä mihinkään. Voi levätä eikä tarvi tehdä puutarhahommia, ei leikata nurmikkoa, kitkeä kasvimaata ym. Vaikka kyllä jo on ikävä noitakin hommeleita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 19:38

Lumi ja pakkaset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 22:19

No jos oikein ihan kivaa ja erikoista olisi se olisi kun saunan jälkeen
saa sukeltaa lumihankeen, se on pehmoisaa nyt, tiedä sitten noista
lumitöistä, nehän ovat talvella jokapäiväisiä ei niistä kannata mitään
mainita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2009 - 02:15

Musta on ihanaa katsella meidän arktisten koirien onnea talven kylmyydestä ja lumesta. Itse teen lyhtyjä ja kolaan ihan huviksenikin. Lumi tuo valoa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2009 - 10:11

Lumi valkoisena, kimmeltävänä, narskuvana - valoa tuomassa!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2009 - 11:55

Lumen kauneus. Koivut ovat eritoten kauniita talvisin valkoisine oksineen.