Oletko koskaan asunut ulkomailla?

Mie on asunut vain suomessa.

Avainsanat: ulkomaa koti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.12.2009 - 09:34

Hollannissa ja Saksassa nuorena likkana olin laillisena viinanmyyjänä elikkä tarjoilijana ravintolassa.

Kysyjän kommentti

Muumaa oli sinulle kuitenkin mustikka,kun palasit kotimaahan asumaan.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.12.2009 - 09:25

Kyllähhän sitä on tullu oltua.
25 vuotta ruotsissa ja nyt tulee 5 vuotta virossa, joista talvet olen ollut osittain kanarialla lämmittelemässä.
On mukava käydä suomessa, mutta asuinpaikkani on muualla!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 09:32

en ol , mut raumal asuin muutami vuossi kersan , just sen verra , et oppisin vähä sitä kieltki .. ;) mut kyl se kiel jo o unohtun..noihi murtteissi... :))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 10:11

Pari vuotta Norjassa työn vuoksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 10:39

Ruotsissa pienenä neljä vuotta.Enkä edes osaa ruotsia puhua,ollut niin pikkuinen kun ollaan muutettu pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 11:00

Olen kyllä, sekä asunut työn takia että opiskellut. (Ruotsi ja Englanti).

Lisätty: 29.12.2009 - 15:05

Oli positiivinen haaste lähteä yksin maailmalle jo nuorena, todella opettavaista. Niinä vuosina sain elämäni parhaat opit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 11:25

Olen asunut Yhdistyneissä Arabiemiirikunnissa -90 luvun alussa. Voisin asua jossain vieläkin, ainakin nämä talviset ajat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 12:02

Puolitoista vuotta pohjois-Norjassa, tuli opittua kielikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 12:28

Hollannissa Amsterdamissa,silloin ihastuin Keski-Euroopan talveen,leuto,sateinen ja kostean kylmä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 12:39

En neljää kuukautta kauempaa yhteen menoon. Suomi on minulle mansikka, muu maa mustikka vaikka mustikoista pidänkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 12:50

Sveitsissä tuli asuttua (työ) nuorena neitosena Winterthurissa ja St. Moritzissa, kaunis ja puhdas maa:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 14:26

Olen asunut pariikin otteeseen. Useampia vuosia Wienissä ja etelä Saksassa.
Arki ei muutu miksikään vain ympäristö jossa saat olla ja vaikuttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 14:41

En ole. Jos sitten vaikka eläkepäivinä voisi asua talvet jossain lämpimässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 15:48

En ole..mutta haaveena on ,jos jossakin vaiheessa..menis talvet lämpöiseen..Turkissakin asuu yllätävän paljon Suomalais-pariskuntia..siellä heillä kokoontuminen...joka tiistai...ja tekevät yhteisiä retkiä..Ystäväni kuuluu Suomi-Turkki yhdistys-seuraan...ja nyt kun olimme Turkissa kävimme yhtenä tiistaina tapaamassa näitä Suomalai pariskuntia...voi miten olivat ilosia ihmisiä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 22:20

Lyhyt aika Göteborgissa, siis ruotsissa. Liittyi johonkin isäni työprojektiin.
Kaupunginosa oli Västra Frölunda ja katu Tobasgatan, talossa oli muistaakseni 13 kerrosta ja asuimme siellä ylimmässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2009 - 02:14

Norja ja Ruotsi ovat potentiaalisia vaihtoehtoja, jos avomies lomautetaan taas, mutta tähän mennessä ainoa kotimaa on ollut Suomi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2010 - 21:23

Tulihan Norjassa 10 vuotta vietettyä.Nuorena oli kiva lähteä kokeilemaan ja oli positiivinen kokemus.