Jokos on lumiukot tehtynä?Me tehtiin just..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.12.2009 - 21:30

Päivällä tein mutta nyt se on muisto vain...vettä on tullut koko päivän ja lumi katosi.Metsässä voi vähän lunta vielä olla.Lupasi kyllä taas pakkasia mutta lumesta ei ainakaan nyt paljon tietoa ole.On ne kummallisia nämä ilmastot nykyään kun eilen oli vielä niin lumisen kaunista.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.12.2009 - 21:19

Jos menisi ensin kuitenkin auraamaan.
Eilen viimeksi ja nyt taas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2009 - 21:20

Ei ole tehtyinä. Sen verran pakkasasteita, että tuskin vielä onnistuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2009 - 21:21

en ol tehny .. muistelee .. ei muista milloinkas viimeks .. kyl useimpi vuos jo siit, kun sellaisen väsännyt olen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.12.2009 - 22:02

Lumiukon tekotaito on ollut hukassa jo pitkään. Kun ei ole tuota pientä väkeä lähellä, että pääsisi harjoittelemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2009 - 22:32

Tulis vaan ensin kunnon suvi aamulla oli -23°, kunnon lumiukon
teko vaatii semmoiset 3-7 lämpöasteita silloin lumipallon on
hyvä pyörittää, niitä muutamia erikokoisia päällekäin ja pientä
sipistelyä lapiolla ei se muuta kaipaa, porkkana nokkaan ja hattu
päähän käsivarteen vaikka vanha luuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 08:47

Alkaa olla myöhäistä lumiukkojen kyhääminen, lumi alkaa sulaa, tilanne tällainen ainakin tänään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 09:43

Eipä ole tullut mentyä vielä lumiukkoja rullaamaan, mutta myöhemmin varmaan, kun tulee lapsi hoitoon muutamaksi tunniksi päivällä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.12.2009 - 18:58

Ei pysy ukko kasassa vaikka kuinka pakkaslumesta yrittää rakentaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 21:44

Vaikea tehdä näillä asteilla, lunta kyllä riittää vaikka lumilinnan tekoon. Ensilumesta tehtiin yksi iso ja kun kotiin päästiin niin naapuritalon tytöt potkivat sen hajalle - huvinsa kullakin...