Osaatko tehdä himmelin oljista?.

En osaisi himmeliä tehdä.

Avainsanat: himmeli.oljista

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.12.2009 - 19:58

Kyllä se himmelin teko onnistuisi vieläkin, lapsina niitä tehtiin
isossa sisarusparvessa omiin tarpeisiin ja sukulaisten iloksi.

Kysyjän kommentti

Hyvä,että taitosi on tallella himmelin teossa,himmelit ovat kauniita.Minunkin lapsuudenkodissa oli sellainen.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.12.2009 - 19:45

On noita tullut tehtyä "jokin aika" sitten.
Luulisin, että sellainen syntyisi vieläkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2009 - 19:51

Osaisin varmasti vieläkin jos tarvis olisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2009 - 19:53

Kylllä osaan sillä minun on tullut tehtyä niitä vuosien saatossa useampia kappaleita. Itsellä ei tosin näitä himmeleitä ole yhtään kotona sillä kaikki tekeleet on menneet myyntiin tai arpajaivoitoiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2009 - 19:58

En osaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.12.2009 - 20:06

Olen niitä nuoruudessani tehnyt, joten onnistuisi varmaan pienellä harjoittelulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2009 - 20:51

En osaa.tätini puoliso käytti siihen järviruokoa ja kehitteli itse mallit

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2009 - 20:55

Kyllä nuorena ole tullut jonkunlaisia himmeleitä tehnyt...kun oli näppärät sormet..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2009 - 20:56

Kyllä himmelin teko onnistuu ,kunhan saa vain hyviä olkia jostakin .
Himmelit on hienoja joulun koristuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2009 - 20:57

miten muistelen , et tehtiin sellainen joskus hamas nuoruudes, mut me tehtiin se juotavapullon pilleistä .. niitä kerättiin vimmatusti, siihen aikaan laitettiin aina limpparipulloon pilli ja niistä jonkin sortin himmeli väsättiin....asuimme kippon kulmilla ja sieltä niitä oli hyvä keräillä.... ai et olipas kiva muisto tämäkin, joka oli ihan unholaan jäänyt :))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2009 - 21:21

Ei riittäisi kärsivällisyys sellaiseen. Veljeni teki aikoinaan himmelin värikkäistä mehupilleistä ja se oli aika veikeän näköinen - enempi ehkä vappuun kuin jouluun sopiva koriste.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2009 - 22:23

Osaan kyllä monenlaisia himmeleitä ja olkitöitä tehdä. Lasten kanssa tehtiin pilleistä, koska kestivät paremmin käsittelyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 02:59

En osaisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 08:48

Yhden himmelin olen lapsena tehnyt, en osaisi enää eikä kärsivällisyys riitä näpräilyyn.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 16:02

Eipä kärsivällisyys taitaisi riittää moiseen......mutta ei tarvitsekaan, mieheni on taitava siinä hommassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 21:35

Sellainen pieni on tullut tehtyä aikoinaan. Ohjeiden mukaan sen valmistaminen ei ole kutomista vaikeampaa, jos oljet eivät ole liian kuivia eivätkä hajoa käsiin...