Sain jouluna Sypressin....miten saisi sen parhaiten menestymään?

Kestääkö mahdollisesti kesään..että voisi viedä sitten ulos??

Lisätty: 28.12.2009 - 17:56

Onko teillä kokemusta??

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.12.2009 - 18:07

ei ole kokemusta , mutta kastella sitä pitää, hiukan joka päivä ei saa antaa kuivahtaa , ja itse jännitän miten sen saan pidetyks henkis kesään.. aattelin, et ja kun alkaa lämpötila yölläkin oleen siin reilusti plussal, niin nostan sen tuonne katetulle terassille ja sit kun maakin on lämmin istutan maahan .. nyt vaan , kun pakkaa unhoittamaan tuota kastelua , niin ja jos ois jokun viileämpi paikka niin ei tarvis niin paljoa kastella , meillä on tuos lämpöpumpun liki , on nyt tän joulun kun siin on kyntilöit, jotka tarvis sähkön , mut kun ne puran pois siit kasvista , niin siirrän jonnekin viileämpään paikkaan...palataan taas asiaan , kunhan kevät saapuu ja sitä kohden nyt onneksi mennään .. päivät pitenee jne.... :)

Kysyjän kommentti

Jännitetään yhdessä...miten meidän Sypressien käy...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.12.2009 - 21:36

Ostin ison sypressin ja se on jo alkanut kuivua. Istutin sen altakasteluruukkuun ja suihkuttelin joka päivä sen oksistoa. Ei auta loitsu eikä rukous.... kuivuu se ihan silmissä. Kunpa olisi ollut jokin viileämpi tila....olin haaveillut istuttavani sen ulos keväällä, mutta taidan luopua siitä ajatuksesta.

Lähteet:
oma kokemus ja taidottomuus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2009 - 22:26

On ollut talvella mullakin pikkunen sypressi, mutta en oo yrittänytkään sitä sen pitemmälle kevääseen kasvattaa (miksihän en...hmm...?) alla olevasta linkistä voit löytää vinkkejä. ks. yst.

sarinpuutarhat.blogspot.com/...eytta.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2009 - 22:33

Kyllä se kesään saakka kestää, kun niukasti kastelet etkä pidä ihan lähellä lämpöpatteria. Keväällä voit istuttaa sen ulos vaikkapa isompaan ruukkuun. Itselläni sypressi koki kohtalonsa, kun ruukku oli liian paahteisella paikalla ulkoportailla eli taitaa tykätä enempi varjosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 08:54

Sypressiä on syytä suihkuttaa vedellä säännöllisesti ja kastella tietenkin mutta ei kasteluakaan liikaa. Vaatii viileän säilytyspaikan, parveke on ok jos on esim. lasitettu parveke tai sitten ulkoeteinen jossa on viileää.
Hoitaminen riippuu tietysti myös siitä millaisessa ruukussa se on.

Lisätty: 29.12.2009 - 11:53

Pitkäikäinen ei sypressi kuitenkaan ole ja väri alkaa aika nopeasti muuttua.