Mistä tietää koska auton akku pitää uusia? Kerran on ladattu, kun ei muuten lähtenyt käyntiin tuossa pakkasessa. Sitten lähti.

Avainsanat: auton akku

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.12.2009 - 14:01

Poikkean tässä nyt vähän kysymyksestä kun siihen on jo vastauksia mutta tuossa edellisessä oli jotta akku joutaa jo hautaan mutta eipäs ne vanhatkaan akut nykyään sinne jouda kun ovat kysyttyä tavaraa romuttamoilla!Jos useamman sinne vie niistä jopa maksetaan romulyijyn hinta mikä on nossut roimasti!Tässä äskettäin luin lehdestä,että jostain huoltamolta oli viety valtavat määrät KÄYTETTYJÄ akkuja yöllä.Ihmettelin mitä järkeä romuakkuja on rosvota mutta selvisi,että niistä saa hyvän hinnan.Hyvä juttu!Ei niiden rosvoaminen mutta kierrätys...;O.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.12.2009 - 12:39

Akun virta kannatta mitata,että ottaako se tarpeeksi virtaa latauksessa,mutta sinuna kyllä ostaisin uuden akun niin autosi käynnistyy varmasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2009 - 13:17

Jos ajat vain muutaman kilometrin kauppareissuja ja kaikki tohot täysillä, sekä perän- ja takalsinlämmitin päällä ei akkusi ehdi latautua, mitä käynnistys vie virtaa pakkasella.
Uudella akulla kohta varmaan sama tulos.
Ensin tarkistuttaisin laturin hihnan kireyden sillä se ei saa pakkasillakaan luistaa.
Akun kunto kyllä nykyisin alkaa olla varsinkin jos siitä on päässyt neste (hapot) käymään vähissä 5v ikäisenä sitä sun tätä.
Sen akun kunnon voi mitata vastusmittarilla. Yleismittarillakin näkee jännitteen määrän. Jos se on kovin paljon alle 12v ja pidemmän ajon jälkeenkin ottaa paljon amppereita vastaan tarkistuslatauksessa on sen merkki että "kaput" on.

Eikö ole sähkölämmitysmahdollisuutta, se säästää polttoainetta, autoa ja akkua, sekä on heti lämmin ja mukava ajaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2009 - 13:36

Akkutesteri on hyvä laite olla olemassa mutta ellet sitä halua hankkia niin palvelevat huoltamot tekevät kyllä akkutestejä halutessasi. Akun ikä antaa myös suuntaa koska se pitäisi vaihtaa. Kymmenen vuotta vanha akku olisi jo ehkä aika pistää hautaan. Etenkin jos harrastat kylmäkäynnistyksiä ja pidät lämmön kovalla sisätiloissa.

Lähteet:
www.adita.fi/?akkutarvikkeet....8500.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2009 - 16:26

Meillä 10 v vanha akku ja hyvin pelaa. Kaikki sitä imettelee. Auto ja akku saman ikäiset. Talvella
on kyllä lämpöpistoke, harvoin lähdetään kylmällä autolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2009 - 16:45

Eikös se vähän niin ole, että kun ei enää pyörittää jaksa. Vaikka auton lataus olisi kunnossa. Tosin nykyautoissa on paljon sähköä vieviä laitteita jolloin lyhyillä matkoilla ei tahdo lataus aika riittää. Jotkut asentavatkin kiinteän latauslaitteen joka lataa akkua samalla kun auto on lämmityksessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2009 - 21:43

Kun alkaa olla jatkuvasti käynnistymisen kansa ongelmia eikä lataaminenkaan enää pitkälle auta ,on aika marssia ostamaan uusi akku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 20:55

Kerran oli auto seisontavakuutuksessa koko talven ja siihen unohtui kiinni aivan uusi akku. Keväällä ei akku pihahtanutkaan, ei edes lataus auttanut. Joten jos auto on ajamatta pakkasessa pitkään niin akku porstuaan.