Muistatteko yleensä postinjakajaa jouluna?

Avainsanat: postinjakajan muistaminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.12.2009 - 12:39

Täällä maalla kaukana kyläkeskuksesta joutuu postinjakajaa vaivaamaan pitkin vuotta milloin milläkin ylimääräisellä pyynnöllä: hän tuo kirjoittamallani valtakirjalla paketin postista ja hakee K-marketin lääkekaapistai ibuprofeenit ja yskänlääkkeet eikä yleensä suostu ottamaan maksua palveluksistaan, joten jouluna on PAKKO muistaa ja kiittää.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.12.2009 - 11:52

noloa, mut en kyl... tuon hän jättää autostaan postit laatikkoon 650m päähän , en edes tiedä , onko mies vai nainen, mut oletan et nainen.. kun eix noil jakajil ol aika pienet palkat ja naiset ne työt ain tekevät mis on sit se pienempi palkka .. mut saatan ol pahast vääräskii ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2009 - 11:59

Ei täällä isossa kaupungissa edes tunneta postinjakajia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.12.2009 - 12:06

En yleensä, kyllä tulee välivuosiakin etten ole laittanut korttia laatikon nurkalta muovipussissa odottamaan jakajaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2009 - 12:14

Ei.Käy jo ennen kuutta aamulla,joten harvemmin olen edes tavannutkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.12.2009 - 12:30

En ole koskaan häntä nähnytkään. Enkä näin ollen muista tuntematonta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2009 - 12:35

Ennen annettiin aamulehden jakajalle Suklaarasia,mutta sitä tapaa ei meillä enää ollut olenkaan täällä missä nyt asumme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2009 - 12:36

Ei meillä muisteta olenkaan.Mutta kun oli lapsi niin joka joulu kerättiin postinkantajalle joululahja raha.Semmoinen on minulla muistiin jäänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2009 - 13:32

En muista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2009 - 13:43

Ei muisteta.Lapsille ja lastenenlapsille lahjat annetaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2009 - 19:50

Ei kyllä tule postinjakajaa muistettua... kun ei edes tiedä kuka jakaa postimme..on huolimaton..kun on monet kerrat toisten postia meidän laatikossa..ollut..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2009 - 21:45

En. Kerran jätin postilaatikkoon pienen paketin + kortin postinjakalle, niin ei hän edes huomannut ottaa sitä sieltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 02:46

Ei ole ollut meillä tapana. Meillä on postiluukut sellaisessa 4x5 rivistössä seinällä eikä sieltä saa mitään ulos ilman avainta.

Olen työskennellyt varhaisjakelussa (siis jakanut aamun lehdet) enkä muista, että minua olisi omakotitaloalueellakaan sen kummemmin muistettu. Huomionarvoinen seikka teille lahjan jättäjille on se, että se jakajahan ei ole sama henkilö päivästä ja viikosta toiseen. Minä olin 7 päivää töissä ja yhden vapaalla, joten johan oli kiva, jos mulle tarkoitettu kortti menikin tuuraajalle...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 20:52

Lahdessa oli sellainen tapa kun jakaja oli kaikille tuttu.
Nykyisin myös lahdessa postia jakava kaveri kertoi vuosi sitten että sai jouluviikolla useamman kympin. Olivat jättäneet kerrostalon postiluukkuihin lappuja jossa päällä "posteljoonillemme" tms.