Minkä vuotisena pääsit eläkkeelle...

...tai minkä vuotisena pääset, minä pääsen eläkkeelle kun tulee 62 vuotta täyteen.
Johtuu pitkästä työurasta joka on likimain jo tehty.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.12.2009 - 12:28

Toiveissa on 63-vuotiaana, mutta en tiedä kuinka ylös ehtivät tuon eläkkeellepääsyn siirtämään tässä odotellessa. Vieö' on työvuosia jäljellä. Toivotaan että terveys kestää ja tekniikka ei kehittyisi liian nopeasti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.12.2009 - 11:48

liian aikaisin.. oisin niin halunut olla viellä niiden ihanien asiakkaitteni kansa, jotka saivat aina minut nauramaan ja hyvälle tuulelle ... siit jo aikaa likimmäs 10v...huokaa ja vaipuu muistoihin .. snif....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2009 - 11:54

Nimimerkin profiilista lainattu;
miumaumikko, mies 58 vuotta
Pohjois-Karjala

Siis hän pääsee eläkkeelle neljän vuoden kuluttua?

Myöhästyin siitä 63 ikävuoden laista kun ehdin jo miltei täysi-ikäiseksi. Työn teko kiellettiin minulta jo 1992, siis Suomi tuli valmiiksi rakennetuksi minun osaltani. Sen jälkeen jouduin olemaan politiikan pelinappulana ilman tuloja. Mutta kommarit ja sossut ei ole saaneet sympatioitani. Ne sönköt häiritsi työntekoa jo koko muistiaikani työmailla ja koettivat päästä osille tuloistani, minkään tekijäksi niistä ei ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.12.2009 - 12:28

En ole päässyt. Pääsen kai 65-vuotiaana, elleivät keksi taas jotain syytä, että olen väliinputoaja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2009 - 12:59

En ole vielä eläkkeellä ja työelämää kestää vielä aika pitkään (jos ei terveys petä).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2009 - 13:39

Eläkettä saan vielä odotella ja ehkä niin kauan, että semmoinen herkku on jo ehditty unohtaa. Kait sitä voi odotella hautaan asti ahertavansa nykypäättäjien ollessa aitiossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2009 - 13:40

Niinpä...Minä JOUDUIN eläkkeelle viime kesänä 51v.Selkä meni työtapaturmassa ja ei se nyt niin kipeä ole...Toiset ei pääse eläkkeelle ja toiset joutuu.Kummallista.Teen kuitenkin töitä minkä pystyn ja eläkkeestä se sitten vähennetään,mutta sosiaalisena luonteena on pakko painaa ....

Lähteet:
Evira

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2009 - 14:04

Itse asiassa en tiedä mikä on eläkeikäni/jään eläkkeelle...hmmm.... luulisin, et 64v tai sinnepäin:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2009 - 15:43

Sairas eläkkeelle jouduin 45 vuotiaana ja nyt keväällä rapisee normaali eläke päälle, valitettavastikin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2009 - 16:47

Keva siirsi (eläkeputkesta) 63 vuotiaana vanhuuseläkkeelle.
Kuka ymmärtää tekstin:
Työttömyyseläkkeen muuttaminen vanhuuseläkkeeksi.
Täytettyänne eläkeiän eläkkeenne on muutettu vanhuuseläkkeeksi. Sen määrään on lisätty se eläkkeenosa, joka perustuu aikaan eläketapahtumasta eläkeikään eli ns. tulevaan aikaan (KuEL 39 pyk. 2 mom.). Tämän vuoksi eläkkeenne määrä on suurentunut.
Lapussa lukee lisäksi, että hakemus saapunut xx.xx.2009, minä en kuitenkaan ole hakenut mitään ? joku instanssi on hakenut sitä ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2009 - 19:58

Pääsin 58v. eläkkeelle...palvelin samalla työnantajalla yli 30v.....olin reilun vuoden kotona...ja sitte aloitin nämä vanhusten avustus-hommat...mikä on ollut tosi lähellä sydäntäni...tosi ihanaa..