mikä liha on raakana mielestänne parastA? mikä riski sairastua, yksi tuttu syö kaiken lihan raakana ja on terve

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.12.2009 - 19:39

Kala on ainut jota voin syödä raakana, eli suolattuna!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.12.2009 - 18:45

en syö mitään lihaa raakana, mutta kala menee graavattuna ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.12.2009 - 18:48

Vilmahan sanoo, että nam, mutta itse en syö raakaa lihaa. se ei ole terveellistä. No, onkos ilmakuivattu raakaa? Sellaista kyllä syön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.12.2009 - 19:04

Ei kai se tuttusi nyt sentään sian- ja kananlihaa raakana vedä???

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.12.2009 - 19:08

Syön raakaa lihaa, hirvenlihaa ja näitä tavallisimpia. Toistaiseksi ollut terve syönnistäni huolimatta. Veriarvot taitaa olla liiankin hyvät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.12.2009 - 19:19

En syö edes medium pihviä.Ne esi-isät on jo niin"kaukana" kun lihan raakana nauttivat...Possua ei ainakaan passaisi liian raakana syödä.Sika kun syö rotankin ja joskus niitä pääsee karsinoihin.Olin joskus työssä teurastamolla ja myrkkyä syöneet rotat menivät pyörryksissä karsinoihin josta possut helposti niitä napsivat "parempiin suihin".Nautakarja ei nyt lihaa suuhunsa vahingossakaan laita mutta silti en söisi raakana.Ainakaan ilman desifoivaa kiteen kirkasta....Niin ja niissä rotissa voi olla myös trigini joka on vaarallinen...Karhunkaatajat ainakin joskus joivat kaadetun karhun verta ja kuolivat siihen trigidiin joka on pedon elimistössä hiljaa tappava ötökkä.No,tässähän tätä vastausta oli ja ainakin puoleton aivan totta! ;O

Lisätty: 27.12.2009 - 19:28

Ps.se ötökkä lihassa on trikiini! Tarkastin netistä,etten ihan omia puhu...;O

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.12.2009 - 19:21

Siika ja lohi, sekä ilmakuivattu poro ja hirvi on hyvää esim jotoksella pureksia.

Lisätty: 27.12.2009 - 23:36

Niin ja ennen kapakalat eli särki ja lahna pärekatolla auringossa kuivattuna.
Sitä syötiin koko talvi kevääseen saakka kunnekka pääsi verkkoja virittämään.

(Syötiin päälle matokuuri kerran vuoteen).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.12.2009 - 19:43

kraavi-lohi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.12.2009 - 19:52

En syö mitään lihaa raakana. Lohta ainoastaan graavattuna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.12.2009 - 19:54

tartarpihvi
(perinteisesti valmistettu raakalihapihvi, punajuurta, suolakurkkua, kapriksia, sipulia, munankeltuainen )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.12.2009 - 19:54

Raakaa lihaa syön vain tartarpihvinä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2009 - 12:57

En syö raakaa lihaa, on parempaa kypsennettynä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2009 - 20:41

Edesmennyt isäni teki ja söi raakaa lihaa tartarpihvin muodosssa ja itsekin maistoin, tarvii olla vaan todella tuoretta naudan kokolihaa, joka hakataan hakkelukseks ja kuten yllä palisanteri sanoikin; munakeltuainen, sipulit ja sun muut "rekvisiitat", niin avot kyl se hyvää on, eikä tapa:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2009 - 21:54

Raaka liha ei kyllä mene kurkusta alas...voi olla vaikka ilman lihaa jos ei kypsänä saa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2009 - 19:54

Jotkut äyriäiset menee raakana mutta eivät taida varsinaisesti olla lihaa...