Paljonko maksaa 2000m2 tontin erottaminen/lainhuudatus?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.12.2009 - 22:41

Vertailun vuoksi, vuonna 1976 maksoi 2000m2 tontin kaupanteko
Veromerkkejä Kauppakirjassa=158,40 mk
Veromerkkejä Lainhuudatus=98,00 mk (nyt Varainsiirtomaksu 1,6% myyntihinnasta)
Maanmittaus=370,00 mk
Kaupan hoitajalle=607 mk
Tien teko=838 mk

www.maanmittauslaitos.fi/Tuo...oimitusta/
Katso "Mitä toimitus maksaa". Riippuu siitä mitkä työt teet itse tai teetät.
Lohkomisen kiinteistötoimitusmaksu muodostuu yhdestä 390 euron perusmaksusta ja kiinteistönmuodostusmaksusta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.12.2009 - 21:04

Tontin erottamisen hinnan saat parhaiten soittamalla maanmittaustoimistoon. Lainhuudastusmaksun korvaa varainsiirtovero, joka puolestaan määräytyy tontin hinnan, ei neliömäärän mukaan. Muistaakseni se on 4% tontin hinnasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.12.2009 - 21:13

Ei paljoa maksa, meillä on sellainen 2000 neliömetrin tontti
maksoi 1 markka neliö markan aikaan mitä se nyt olisi euron
aikaan ilmeisesti 1 m3, siitä Tuutikki100 kirjoittikin 4%.
Tämä on nyt verannollinen sinun omaasi tontin hintaan.