Kokemuksia päivän matkasta Kairoon?

Olemme lähdössä Hurghadaan ja haluaisin kovasti nähdä pyramidit ja tehdä pienen museokierroksen. Aikaa oli kuitenkin vain viikon matkalle ja muut seurueen jäsenet eivät halua tuhlata kahta päivää reissuun. Onko kukaan ollut päivän reissulla autolla tai lentäen? Kokemuksia? Ehtiikö siinä rauhassa tutustua kohteisiin?

Entä järjestävätkö paikalliset toimistot vastaavia matkoja? Halvemmalla? Ainakin tuo lentäminen on melko tyyristä, mutta toisaalta 6 tunnin ajomatkakaan ei liiemmin houkuta.

Avainsanat: egypti hurghada

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Paras vastaus

Vastattu: 26.12.2009 - 08:21

Olen ollut vuorokauden reissun Kairossa ja suosittelen sitä teillekin. Yksi yö pois Hurghadasta ei ole paljon sen kokemuksen rinnalla mitä saatte Kairosta. Mykistävät pyramidit ja se sfinksi...siis että ne ovat isoja. Kairon basaarialue on huimaava ja mehän eksyttiin, mutta kysyvä kyllä apua saa heti. Illalla olimme pienellä päivällisristeilyllä Niilillä. Menkää ihmeessä, mutta päiväseltään se on liian rankka reissu koska matka kestää jo niin kauan. Paikalliset järjestävät retkiä myös, mutta olkaa tarkkana silti. Niin ja pyramideilla olkaa varovaisia niitten kamelikyytien kanssa. Voi tulla kalliiksi ja puoli väkisin myyvät sitä ratsastusta. Me otimme Kairon reissun ihan matkatoimistosta ja kävimme Kairossa muitakin paikkoja katsomassa.