Saako koiralle antaa liköörisuklaa konvehteja...

...minä se muuten annoin naapurin karhukoiralle yhden, kyllä
se mielellään sen otti mutta ei syönyt vaan vei jemmaan koirankoppinsa
viereen raapi tassuillaan ensin kuopan. Seurasin touhua vähän aikaan niin
tuli uudelleen minun luo ja pyysi lisää, kun sanoin ettei ole niin meni ja kaivoi
sen suklaaliköörin lumen alta ja söi sen ja oli tyytyväinen.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.12.2009 - 22:22

suklaahan ei koiralle sovi, sanovat koiraihmiset.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.12.2009 - 22:51

Mielestäni koira tietää itse mikä maistuu ja mikä ei. Varo vaan ettei ole taskuillasi yhtenään tuon jälkeen.

Yrittäkääpäs syöttää vaikka kakkaa, syökö? ihmislapsi mättää sitäkin naamaansa.
Sellaiset kaupunkilaisten rakit joutaa kuollakin. Minun koirani eli vapaana ja haki pikälle luonnosta ruokansa ja vasta auton alle kuoli 50 v sitten tuolla savossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.12.2009 - 22:51

Ei saa antaa. Koiran elimistö ei siedä suklaata. Sairastuvat siitä. Suklaassa on jotain ainetta, mikä on koiralle myrkkyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.12.2009 - 22:58

Todella koiralle ei saa antaa suklaata...niile pitää ostaa ihan omat koiransuklaat..mitä on myynissä..
Tiedän tapauksen..kun koira oli pääsyt omineen..vohkimaan suklaalevyn pöydältä..ja söi sen...siihen loppui koiran elämä...se oli hengenmeno...sille koiralle...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.12.2009 - 23:19

Ei se siitä suklaasta varmaan piittaa mutta ymmärtää hyvän liköörin päälle.Ei se nyt suklaa noin pienessä määrin karhukoiran kokoiselle tee juuta eikä jaata jos hyvin harvoin saa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.12.2009 - 23:50

Siinähän se,eihän se pienenpieni määrä koiraa kaada,mutta parempi olla antamati lainkaan,nimittäin varsinkin iäkkäämmillä koirilla vaikuttaa näköön(näkönäköön).Uskon myös,että koiran aineenvaihduntaan ei sovi hiilihydraatti sokerin muodossa(kenelle sopii,kysyn vaan?)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.12.2009 - 03:53

Ketäs sitten syytetään, jos koira saa myrkytysoireita suklaasta. Yhteen palaseen noin iso koira ei vielä kuole, mutta et todellakaan mene ilman lupaa antamaan kenenkään koiralle mitään jatkossa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.12.2009 - 05:15

Kuuloni mukaan koiralle ei saa antaa suklaata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.12.2009 - 07:15

Suklaa itsessään ei ole koiralle myrkyllistä, vaan theobromiini, siinä luonnollisena aineena esiintyvä komponentti.
Theobromiini aiheuttaa sydämen toimintahäiriöitä, varsinkin koiran innostuttua jostakin. Sydämen toimintahäiriö voi aiheuttaa sydänkohtauksen joka voi tappaa koiran.
Theobromiini myös arsyttää sulatuskanavia ja voi aiheuttaa joillekin koirille sisäistä verenvuotoa, johon koira saattaa menehtyä muutamassa päivässä.
Mahdollisista sairauksista kärsivät koirat, varsinkin epilepsiaoireiset, ovat suurimmassa vaarassa. Theobromiini saattaa laukaista epilepsiakohtauksen. Koiran koko vaikuttaa, mitä pienempi koira, sitä suurempi vaara.

Lähteet:
www.kookas.fi/articles/read/6814

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.12.2009 - 08:56

Älä ikinä enää anna koiralle suklaata.Suklaa saattaa tappaa ainankin pienen koiran.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.12.2009 - 10:04

Aija baija ,ei ei missään nimessä! Mulla koira otti pöydältä suklaa levystä osan ja söi sen ja sitten alkoi soppa . Piti käyttää lekurissa ,kun vatsa oli sekaisin ja laskeskeli joka puolelle kasoja ja ei voinu hyvin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.12.2009 - 11:09

Ksylitoli ja suklaa ovat koirille kiellettyjä herkkuja - näin olen tuoreena koiran omistajana saanut tietää.

Meillä lapsuudenkodissani joskus historina hämyssä pikäkarvainen mäyräkoira onnistui (tapojensa vastaisesti tosin) varastamaan joulusuklaat - pisteli ne poskeensa ja jesses mikä ripuli siitä koiraparalle seurasi! - eipä koskenut suklaatiin sen jälkeen!

Sama koira oli aika hauska: oli sovitellut sukulaiseni tekohampaita yön hiljaisina tunteina olohuoneen pöydän alla mutta ei ollut purrut rikki! Onpa siinä ollut kuulkaa koira varmasti todella-todella hupaisa näky tekarit suussa!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.12.2009 - 15:34

Suklaa on koiralle myrkkyä. Eikä se liköörikään taida hyväksi olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.12.2009 - 16:19

Koirile ei saa antaa suklaata ollenkaan!!!