Onko Sinulla käkikelloa? Minulla ukin vanha ja laitoin kukkumaan joulun kunniaksi. Naapuri kyseli tekstarissaan, et onkohan tullut

kesä tänne karjalaan, kun käetkin kukkuvat??? Näin se rivarissa menee.. Ollaan osallisina toistemme joulussa.

Niin, ja mistä olet käkikellosi hankkinut / saanut?

Lisätty: 25.12.2009 - 17:05

Käkikellohan ilmoittaa 30 min välei issestää, jos et oo kuullu, niin opettele kuuntelemmaa....
Miks pittää olla vastahakone ihmine??? Eihä tää oo ko kello kukuntaa... Pahempaa tapahtuu maailmas ja myö vaa ihmetellää......

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.12.2009 - 15:37

Itsellä ei ole kokemuksia käkikellosta saati kelloa kukkumassa,mutta joskus yöpynyt huushollissa missä käet kukkuu.Kokemuksena aika outo,että en ihmettele naapurin kyselyä lainkaan;Karjalasta kajahtaa :-)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.12.2009 - 15:57

onhan meillä tuos takan vieres ja siit jo aikaa , kun se on kukkunut ... häl vähän särönen kekasu .. liekö äänenmurrost kärsinyt ... no tuon löysin kirpparilta , en muista mitä maksoi , mut kivan näköinen ja kait se sweitsiläinen on...luulen niin ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.12.2009 - 16:04

aina olen halunnut kellon, joka lyönneillään ilmoittaa aikaa, koskaan vielä en ole sellaista saanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.12.2009 - 16:50

En halua itselleni sellaisia kelloja, jotka joka tunnin välein möykkäävät jotakin. Pahimmassa tapauksessa useamminkin. Olen yöpynyt joskus sellaisessa paikassa, ja kyllä meni unet ihan pipariksi, kun ei saanut siltä kellolta nukuttua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.12.2009 - 16:52

Ei ole minulla käkikelloa,mutta naapurilla on.En kuule sen käen kukkumista näin talvella,kun parvekkeenovet ovat visusti kiinne,kesällä kyllä kuuluu ja tuntuu ihan mukavalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.12.2009 - 17:00

Kotona oli ja on vieläkin käkikello. Tykkäsin siitä lapsena kovasti, olisi ihana saada sellainen oikein vanhanaikainen itsellenikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.12.2009 - 18:03

Ei ole käkikelloa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.12.2009 - 18:48

Joku suuntaus kuulemma pitää niitä minareettien kilpailijana...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.12.2009 - 21:52

Mummolassa oli sellainen aito käkisalmen käkikello, kyllä siinä aina viikko meni ennen kuin sai nukuttua yön heräämättä kertaakaan siihen kukuntaan. En ole mikään herkkäuninen mutta kyllä se sen verran kova ääni oli että ainakin yöllä voisi olla hiljaa. En ymmärtänyt sitä silloin miksi on tärkeää ilmoittaa kun kello on 03.30, enkä kyllä ymmärrä sitä vieläkään...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.12.2009 - 22:24

Lapsena aina ihannoin käkikelloa..mikä oli serkun perheessä...mutta en kyllä nyt itselleni haluaisi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.12.2009 - 23:45

Ei. Ole käkikelloa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.12.2009 - 03:45

Ei ole enkä halua moista häiritsemään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.12.2009 - 11:19

Käkikellot on kivoja - en tosin ole törmännyt yhteenkään toimivaan käkikelloon.
Yleensä ovat vaiti hylättynä johonkin perähuoneen seinälle - johtuisikohan siitä että ne pitäisi muistaa vetää ja monikaan ei tähän ryhdy.

Oman perintökelloni olen "unohtanut" mökötuvan seinälle samaisesta syystä - ei oikein tykkää toimia ja en muista vetää ja soikin miten sattuu - kello oli tosin huollossa vaihdettiin uusia osia ja putsattiin ja puunattiin- minusta vaan tuntuu että nuo kellotkin ovat sellaisia "yhden miehen kapistuksia" tämä kyseinen kuului aikanaan isoisälleni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.12.2009 - 19:52

Mökillä on yli 50 vuotta vanha käkikello. Lienee vaan käki jo vuosia sitten heittänyt henkensä, kun ei edes tasatunnein pyrähdä luukusta ulos kukkumaan. Kello on vanhempieni kihlajaislahja ja lapsuudestani muistan, kuinka isä aina hauskuutti lapsivieraita laittamalla sen klo. 12 asentoon ja sittenhän käki kukkui ja kukkui.