Miksi jossain autoissa on 'koe' rekisterikilvet?

Miksi koe kilpiä on ja voiko niistä päätellä jotain?
Keltaiset kilvet jossa lukee koe pystysuoraan ja sitten on yksi kirjain ja kolme numeroa? Auto jossa sellaisen juuri näin ei ollut kovin uuden oloinen, (toki itse en kova auto tunnistaja ole).

Avainsanat: koe rekisterikilpi rekkari

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.08.2008 - 22:47

Liikennekäytöstä poistettua ajoneuvoa voi käyttää liikenteessä myös koenumerokilvillä tai siirtoluvalla. Tällöin ajoneuvon omat rekisterikilvet tulee kuitenkin poistaa tai peittää.

www.ake.fi/NR/rdonlyres/A9B0...6_2008.pdf

Koenumerokilpi
Koenumerokilvessä on sana KOE pystysuuntaan kirjoitettuna, yksi kirjain, väliviiva ja enintään kolminumeroinen luku mustin merkein keltaisella, heijastavalla pohjalla. Kilven koko on 118 mm x 338 mm.

www.ake.fi/AKE/Rekisterointi...erikilvet/

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.08.2008 - 13:44

Jostain syystä kilvet on poistettu ja koekilvillä saa ajaa lähimpään autokatsastamoon.