Aloitatko sanomalehden lukemisen alku- vai loppupäästä?

Minä aloitan alusta. Otan lehdestä osiot erilleen, jotta se on kevyempi käännellä käsissä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.12.2009 - 07:47

Nuorempana luin sanomalehdet takaperin kun takapäästä löytyi se tärkein anti eli sarjakuvat. Nyt kun maailmakuva on vakavoitunut ja ikää tullut lisää niin lehti tulee luettua oikeinpäin eli kannesta -takasivuun. Isäntä lukee meillä nurinpäin mikä on kyllä kätevää kummllakin on osansa ja vaihdetaan eikä tule riitaa kuka saa lukea lehdet ensin.

annakaisulle: kaikki tilattavat sanomalehdet eivät suinkaan sisällä pahuutta- murhia ym. Iltapäivälehdet on toinen juttu - niiden levikki on joka päivä 0 kpl eli ne pitää myydä joka päivä lukijoille uudelleen ja uudelleen. Lehteen toimitetaan sitä sisältöä mitä lukijat haluavat lukea ja valitettavasti seksi-väkivalta akseli myy : eli mitä hurjempi lööppi sen paremmin lehti menee kaupaksi.

Hyvin toimitettujen, tilattavien sanomalehtien tavoite on auttaa lukijaa ymmärtämään ja hahmottamaan sitä maailmaa jossa elämme - lehti antaa taustatietoa asioille ja parhaimmat vielä kertovat mitä vaikutusta päätöksillä - tapahtumilla on ihan tavallisen ihmisen arkeen.
On perin kätevää kun joku on miettinyt uutiset ja asiat "kompaktiin pakettiin" siitä mitä nyt "pitää tietää" ja "mistä puhutaan" Vai mitä?

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.12.2009 - 03:31

urheilusivut ensin sitten muut jos on aikaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2009 - 06:30

etusivulta aloitan, luen lehdet netissä. ei kolahda postiluukusta muutakuin ilmaislehti seinäjokinen ja seinäjoen sanomat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2009 - 07:15

En lue lehtiä, ku siellä tapetaan, tehään pahuutta yms. pahaa. TV:stä katson uutiset, että vähä pysyy jyvällä, mitä maailmalla tapahtuu. Jos lukisin, niin etuperin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2009 - 08:28

Sanomalehden lukemisen aloitan takaapäin. Ja lehden pitää olla hyvin kasassa eli pitää päästä ensimmäisenä lukemaan. Aamukahvi ilman aamulehteä on tosi surkeeta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2009 - 08:38

Alkupäästä aloitan. Jos lehden välissä on jotain markettien mainosliitteitä, ne heitän sieltä ensin pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2009 - 08:57

Minä luen lehden alkupäästä. Silloinkin kun luen sen niinkuin "kourassa ollessa", sillä aina ei lehti lootaan tule, joten luen sen netissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2009 - 09:04

jos luen, takaa aloitan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2009 - 09:28

Alusta aloitan lehden lukemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.12.2009 - 14:50

Etusivulta aloitan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2009 - 15:43

Etusivulta alkaa Hesarin lukeminen,sitä paitsi sarjikset on aika tyhmiksi muuttuneet,uusia merkillisiä hahmoja;Harald Hirmuinen on jäljellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2009 - 16:16

Loppupäästä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.12.2009 - 16:20

Alusta aloittaisin, jos tulisi lehti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2009 - 18:40

etusivulta ja urheilusivut loikin nopsaa ohi , niis ku ei minul koskaan mitää mielenkiintost ...ja sarjiksetkin jätän lukemati ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2009 - 20:24

Alusta aloitan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2009 - 23:36

Alusta minäkin aina aloitan...kun on kiiretä loppupää jää lukematta..illasta voin katsoa telkkari-ohjelmia mitä tulee..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.12.2009 - 14:24

Kronologisesti luetaan ja sarjakuvia ei tästä meidän lehdestä kyllä tarvitse lukea lainkaan.
Tosin usein ei tarvitsisi lukea koko lehteä kun kaikki jutut on havaittu netistä jo edellisenä iltana.