Harrastatko kirpputoreja? Mitämieltä olet yleensä tasosta, onko hyvää tavaraa vai suoraan kaatopaikalle vietävää?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.08.2008 - 21:36

Ei sitä nyt harrastukseksi voi sanoa, mutta erinäisistä syistä käväisen keskimäärin kerran kuussa jollain kirppiksellä.

Se mitä olen nähnyt: 85 % poltettavaksi tai kaatopaikalle, 10 % varmasti perustellusti löytää paikkansa "uudessa kodissa", n. 4 % sellaista jota ammattilaiset rohmuavat ja loput sitten ovat todellisia aarteita (jollekkin).

Lisätty: 03.08.2008 - 22:01

tasoerot ovat tosi suuria, muistui just mieleeni yksi kokemus viime viikolta, jossa prosenttiluvut olivat vastaavasti 40/55/4/1

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.08.2008 - 11:41

En harrasta kirppiksillä ramppaamista. Käyn noin kerran vuodessa tai kahdessa kirpputoreilla. En ehkä sitäkään.
Harvoin kirpputoreilta löytyy mitään itselleen sopivaaa. Musta tuntuu aina kun meen kirpputorille, että siellä on pelkkää rojua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2008 - 12:28

tuleehan tuota kirppiksillä käytyyn muutaman kerran kuussa ja itsekin myyn kirppiksillä, lähinnä vaatteita. on kirppiksillä, ihan hyvää tavaraakin, mutta joskus törmää ihan semmoiseekin että suoraan rokeen sais pistää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2008 - 14:27

Kirppikset ovat kuulemma ihan mukavaa ajankulua. Lastenvaatteita löytyy mukavasti hyviä, varsinkin tytöille, suuresti myös roskaa ja hintataso kirjava , yleensä ihan liian korkea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2008 - 20:19

Silloin tällöin käyn kirppiksellä, noin kerran kahdessa kuukaudessa, yleensä hakemassa jotain tiettyä, ja sitähän ei tietty silloin löydy. Suurin osa, miten sen ottaa, on aika huuhaata, sitä multa löytyy kotoakin pilvin pimein. Sit hinnat on välillä vähän yliammuttuja (niinkuin aiaiai yllä jo totesikin), tarkotushan olisi päästä omista romuista eroon ja laittaa näin ikään kuin kierrätykseen, siis halvalla, edullisesti, pilkkahintaan, kirppishän ei ole mielestäni mikään ns. ansiotulolähde, vaiko? Toki mukavaa varmaan saada jotain vaivan palkkaa kuitenkin....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2008 - 08:31

Vähän vaihtelee kuinka usein käyn. Lasten vaatteita olen parikertaa yrittänyt etsiä, mutta kaatuu usein siihen, että ne on joko 1) huonokuntoisia 2) ihan törkeen kalliita tai 3) niitä ei ole pesty!! Joskus tulee tehtyä löytöjä, esim. viime talvena löysin melkein iskemättömät kuomat (lasten talvikengät) eurolla. Ne oli koko 22, eli sen ikänen ei varmaan niillä ole kauaa edes ehtinyt köpötelläkkään.

Vakkari kamaa on myös Aku Ankan taskarit, joita olen haalinut pikkuveljelle. Ne ei käytössä usein miksikään mene.

Lisätty: 05.08.2008 - 08:34

Ja onhan niitäkin kirppiksiä (esim. ainakin jotkut SPR:n), joissa on useita työntekijöitä mm. pesemässä (tarpeen mukaan) ja silittämässä vaatteet. Ja ne lajitellaan koon ja tyypin mukaan. Eli jos hakee farkkuja, niin ei tarvi käydä koko paikkaa läpi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2008 - 13:47

En harrasta.Naapuri on työssä Ekotorilla ja on tuonut sieltä mukanaan torakoita.Ollaan kaikki helisemässä sellaisen paskaroinan kanssa.