Teetkö itse vai teetätkö puolisollasi suurimman osan kotitöistä?

Avainsanat: kotityöt

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.12.2009 - 20:11

Aikani mouruan ja mangun ja sitten teen itse - nykyään selviää helpommalla kun tarttuu toimeen ja tekee hommat ihan itse.

Joskin välillä iskee marttyyrikakka ja silloin sitä tulee surkuteltua omaa kurjaa kohtaloaan mutta oma vikani kun olen välillä niin hiton itseriittoinen olevinani ja passaan teiniprinsessat ja ukkoni piloille:):):):)

No - kyllä meillä joskus "paukkuukin" ja silloin väki luikkii nurkissa haistaavat visiin että "nyt sillä on huono päivä" - silloin ne ei pistä hanttiin ja puhdasta tulee:)

Kysyjän kommentti

Kiitos hauskasta ja vinkkiä antavasta vastauksesta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.12.2009 - 14:40

Fifty-fifty. Nyt ku oon talven työttömänä, niin minä oo ruukannu siivota, ettei miehen tarvii ruveta moppaan, ku tulee töistä. Sitte ku ollaan molemmat töissä, niin siivotaan yhdessä. Mies on parempi laittaan ruokaa ja tykkää ruuan laitosta, niin se yleensä keittelee, mutta minä oon sitte hanslankarina sille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2009 - 14:46

itsekksein, mut nostelemiset hää hoitaa .. esm. matot ulos ja plattiat moppaa ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2009 - 15:24

Teen paljon myös itse,mutta jos en kerkeä niin mieheni auttaa tarpeen vaatiessa.Mutta tänään hän ollut töissä siivous on jäänyt enempi minun huolekseni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2009 - 15:51

Teen lähes kaikki sisällä tehtävät työt, mutta en paljonkaan ulkotöitä, paitsi kasvimaata hoidan kun jaksan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2009 - 16:04

Meillä on tämä elämä siinä mallillaan, että kuka jaksaa, se tekee. Nytkin on tilanne, että isäntä makaa pahan flunssan kourissa sängyn pohjalla, ja minä yritän räpeltää joulua. Sen kun pystyn.Pakosti opimme kulkemaan hiljaa. Ei voi olla mihinkään kiire.Aivot tekisivät enemmän, mutta kroppa pistää hanttiin.Saa nähdä , kuinka meidän joulumme päättyy??

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2009 - 16:09

puoliso tamppaa matot, vie roskat ja sillo tällö tiskaa ja mie teen loput hommat.

Lähteet:
meitin huusholli

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2009 - 18:23

Itseppä nuo tulee tehtyä. Olen tyytyväinen, että pystyy vielä itsensä hoitamaan eikä tarvii ylimääräistä apua. Joskus soittaa minulle töihin ja kysyy että mikä hänen nimensä on tai mikä meidän kotiosoite on. Ei häneltä oikeen voi mitään ihmeitä vaatiakaan. Siivoilee kyllä kotona tavaroita eli laittaa ne paikkoihin mistä en löydä ja hän ei muista mihin on laittanut. Osaan joskus ottaa huumorilla niinkuin pitäisikin, mutta silti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2009 - 18:42

Kyllä jää tekemättä, jos en tee niitä, tai kestää ikuisuuden!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2009 - 18:42

Ihan ite, kun ei oo sitä toista puoliskoo. Eihän sitä miel tee, ko silmä ei nää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2009 - 19:57

Miehen jäätyä eläkkeelle hän vei suurimman osan kotitöistäni leipomisesta alkaen, mulle ei jäänyt kuin pyykki, silitys ja osa ruoanlaitosta
Nyt, kun hänen fyysinen kuntonsa on heikentynyt, olen päässyt siivoamaan ja tekemään ns. miesten töitäkin kuten kolaamista ja polttopuitten sisäänkantoa. Kalat hän edelleen paistaa ja astiat tiskaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2009 - 20:29

Kyllä ne vaan vaimon kontolle tahtoo jäädä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2009 - 22:09

Mies on niin ehtiväinen, että hän varmaan tekee enemmän kuin minä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2009 - 22:16

Itse teen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2009 - 02:34

Eli A ja B ovat pariskunta. Normaalisti A tekee kaiken ja B tekee vain, jos häntä käsketään (toisin sanoen työt teetetään hänellä)? Nämäkö ovat vaihtoehdot parisuhteessa elämiselle, kun eletään kohta vuotta 2010?

Molemmat tekee kaikkea, mutta on toki asioita, joita toinen tekee enemmän mielellään kuin toinen tai toinen huomaa herkemmin kuin toinen. Me siivoamme aina yhdessä tehtävät jakaen, mutta tiskikoneen tai pesukoneen voi laittaa ihan hyvin yksinkin. Ruoankin laitamme yhdessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2009 - 09:58

puoliso tekee