Muistatko"vanhanpiian/pojan"veron?Minkä ikäisenä se alkoi?Mikä vuosi kun se lopetettiin?

Avainsanat: avioliitto alensi veroa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.12.2009 - 19:28

Naimattomat yli 24 vuotiaat maksoivat korkeampaa veroprosenttia aina vuoteen 1975 saakka.
Vero oli suuruudeltaan 3-6 prosenttiyksikköä tulotasosta riippuen.
Hieman matalampaa korotettua veroa maksoivat myös lapsettomat pariskunnat.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.12.2009 - 19:15

Jotenkin et,kun täytti 24 ja ei ollut mennyt naimisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2009 - 20:16

Kissaäiti ja jumppis jo kysymykseen osasivat vastata. Se vaan tuli mieleen, että jos nykyisin olisi edelleen tuo vero voimassa niin menisivätköhän avoparit sen vuoksi nopeammin naimisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2009 - 20:40

Muistikuva on ky.verosta,mutta kun olin silloin nainut ihminen,ei koskenut itseä.Siinähän olisis sinkuista verotusmallia valtiovallalle!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.12.2009 - 21:06

Minäkin muistan, että tuollainen oli, mutta kun olin naimisissa ei ollut kohdallani aiheellinen.