Mitä tarkoittaa verbi "kimaltaa", --> kimaltaminen . Henkilöstä sanottuna, eli joku ihminen kimaltaa.

Olen kuullut mm. laulun sanoissa, ennen kimaltaminen -sanaa käytettiin vain esineistä, kiiltävä kimalsi.

Lisätty: 21.12.2009 - 20:05

hei, kiitos vastauksista. mikään näistä tuskin kuitenkaan on sitä mitä tässä tarkoitetaan, ei sovi asiayhteyteen.

eli laulujen sanat menee näin: "Kaikki kyselee, miltä tuntuu
(OO-O-OO) olla kuuluisaa. (O-O-OO)
On niin saatanan mukavaa,
kun saa kimaltaa
ja olla yhteistä omaisuutta." (juliet jonesin sydän).

Toinen laulu: "Meistä
tv:ssä jauhetaan
Ne päänsä puhki kelaa saa,
tehdä analyysejä
Koskaan ei ne tajua kuitenkaan
Miks me halutaan kimaltaa
Miks ei me tyydytä
Ei mitään häpyä, ei perusarvoja
Me osataan ne jutut kyllä joista mutsit varoittaa" (tehosekoitin: kaikki nuoret tyypit)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.12.2009 - 14:49

No, oisko vaikka ihmisen hehkua, niinkuin raskaana olevat naiset hehkuu.

tai

Joku on laittanut hilettä itelleen esim. hiuksiin, niin johan kimaltaa!

Kysyjältä kysyisin, onko kyseinen laulu mahollisesti enklannin kieltä? Sillä kielellähän immeinen voi tuntea ittensä myös siniseksi..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 21.12.2009 - 15:19

Jos puvussa on paljetteja ja muita lasikoruja, silloin valon sattuessa niihin ne kimaltelevat, siksi ihminen kimaltelee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2009 - 15:55

En ole nähnyt muita kimaltelevia kuin jonkun laululintusen tv ssä.
Mutta vahvan koronan omaavia olen tavannut muutaman joiden olemus on kuin pantterilla.
He ovat poikkeuksetta olleet olympia voittajia tai muuten kovan prässin läpikäyneitä ihmisiä.
(ns rahamiehissä ei ole ollut yhtään sellaista.)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2009 - 17:19

Silmät kimaltavat jossain tilanteessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2009 - 21:01

Eka laulussa ollaan yhteistä omaisuutta tokassa myös ja saadaan kimaltaa, eli loistaa - olla hyvä - olla esillä - haluta tulla esille - nauttia siitä että olet pidetty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2009 - 21:59

Loistaa eli olla huomattu. Tekemällä jotain minkä muut huomaavat tai laittamalla vaikka joulukoristeen päähän voit kimaltaa sinäkin! ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2009 - 03:25

Luulen, että sanoituksissa on haettu takaa sellaista merkitystä, että menestyminen tuo rahaa ja raha kimaltaa. Tehiksen sanoituksissa on paljon huumoria. Ensin mainitussa kappaleessa kimaltamisella mielestäni tarkoitetaan ihan sitä pukeutumiseen liittyvää kimallusta.

Hiphoppiin liityenhän puhutaan bling blingistä. Ehkä tämä on sen vastine.